نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۸

محبوبیت بالاتر پلی استیشن پلاس پریمیوم نسبت به اشتراک اکسترا

براساس آمار ارائه‌شده توسط سونی، سطح اشتراک گران‌قیمت‌تر پریمیوم سرویس اشتراکی پلی استیشن پلاس از محبوبیت بیشتری نسبت به نسخه اکسترا برخوردار است.

شاید این خبر برای کسانی که دائما از ضعف‌های سونی در ارائه‌ی بازی‌های کلاسیک سرویس اشتراکی خود شکایت دارند، عجیب به نظر برسد. اما سرویس اشتراکی پلی استیشن پلاس پریمیوم با اختلاف قابل توجهی نسبت به پی اس پلاس اکسترا از محبوبیت بالاتری برخوردار است. آمارهای جدیدی که از وضعیت سرویس اشتراکی سونی تا ماه مارس ۲۰۲۳ منتشر شده، نشان می‌دهد که بالاترین سطح این سرویس دقیقا ۸ میلیون مشترک فعال دارد و این در حالی است که تعداد مشترکین PS Plus Extra به ۶.۱ میلیون نفر می‌رسد.

به‌طور کلی ۳۰ درصد کل مشترکین سرویس استاندارد PS Plus به یکی از سطوح گران‌قیمت‌تر آن رفته‌اند. طبق آخرین شمارش سونی در ماه گذشته، مجموع مشترک‌های پلاس به ۴۷.۴ میلیون کاربر رسیده است. بیشتر اعضای این سرویس از اشتراک سالانه‌ی آن استفاده می‌کنند و داده‌هایی که پایین‌تر نشان داده شده، همچنان پیش از پایان این دوره ۱۲ ماهه اعتبار خواهد داشت.

آمار کاربران پلی استیشن پلاس

با اینکه عملکرد PS Plus Premium نشان می‌دهد که گران‌ترین سطح پلاس تاکنون چند ماه قابل قبول را هم داشته است، به عقیده کاربران معمولا انتخاب‌های ضعیفی از بازی‌های کلاسیک دوران پلی استیشن 1 و 2 و 3 و PSP برای این سرویس در نظر گرفته می‌شود. مثلا این سرویس برای علاقه‌مندان به سری Syphon Filter خیلی هم خوب بوده، اما برای طرفدارهای چند مجموعه‌ی دیگر چندان جذابیت نداشته است. از زمان نوسازی این سرویس در سال گذشته هیچ یک از بازی‌های PS2 به مجموعه‌ی آن اضافه نشده‌اند و بازی‌های کنسول PS3 نیز فقط ازطریق استریمینگ در دسترس هستند. البته انتظار هم نمی‌رود که وضعیت بازی‌های PS3 تغییر کند.

در مقابل PS Plus Extra بسیار خوب عمل کرده است. هرماه تقریبا ۱۷ بازی جدید PS5 و PS4 به این سرویس اضافه شده که اکثر آن‌ها از کیفیت خوبی برخوردار بودند. بازی‌های GRID Legends برای پلی استیشن 4 و 5، بازی Chivalry 2 برای پلی استیشن 4 و 5 و همچنین بازی Descenders برای PS4 از بازی‌هایی هستند که از این ماه به این سرویس اضافه شدند. البته که کاربران PS Plus Premium نیز به این بازی‌ها دسترسی دارند. اما باید دید که آیا بعد از گذشت سررسید تاریخ یک ساله‌ی اشتراک بخشی از کاربران، این آمار به‌دلیل انتقادات کاهش پیدا می‌کند یا خیر.


منبع pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده