// جمعه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۶

شایعه: بازی BioShock 4 در برزخ توسعه قرار دارد

یکی از افشاگران در توییتر ادعا کرده بازی BioShock 4 در برزخ توسعه قرار دارد و چندین بار ریبوت شده است.

در توییتر، یک لیکر افشاگری بزرگی از وضعیت BioShock 4 منتشر کرده است. طبق ادعای او، بازی کاملا در برزخ توسعه قرار دارد و تاکنون روند ساخت آن ۴ بار ریبوت شده است. این استودیو دارای کارمندان بی‌تجربه است و مدیریت ضعیف باعث شده پروژه در پایه‌های خود دچار فروپاشی شود.

۱۰ سال از انتشار آخرین بازی از مجموعه بایوشاک با نام BioShock Infinite گذشته است. این بازی توانسته بود با تحسین منتقدان رو‌به‌رو شود و نمرات بالایی دریافت کند؛ اما از آن زمان این سری در وضعیت مبهمی قرار دارد. تصور می‌شد BioShock 4 در پشت پرده در حال توسعه است؛ اما این آخرین افشاگری ممکن است حاکی‌از آن باشد که اوضاع به‌قدری وخیم است که تا سال‌ها شاهد عرضه این بازی نباشیم.

کاربر Oops Leaks در توییتر توضیح داده پروژه بایوشاک ۴ که با نام BioShock Isolation هم شناخته می‌شود، در تابستان ۲۰۲۲ برای چهارمین بار ریبوت شد. ظاهرا درون تیم سازنده تعدیل‌های زیادی رخ داده که باعث شده کارمندان بی‌تجربه روی پروژه کار کنند و آن‌ها هم به‌شدت تحت سو مدیریت قرار دارند. او در توییتی نوشت: «تیم روایی با بزرگ‌ترین چالش‌ها رو‌به‌رو شده است؛ چون آن‌ها در طی این سال‌ها نتوانسته‌اند داستانی درخور یک مجموعه مشهور بنویسند. این یک فاکتور کلیدی در ریبوت است».

وال‌پیپری از مجموعه‌ی بایوشاک با حضور کارکترهای اصلی نسخه‌ی Infinite

البته در جریان آخرین گزارش مالی شرکت تیک-تو اینتراکتیو که بازه احتمالی عرضه GTA 6 هم مشخص شد، بیان شده بود بایوشاک ۴ همچنان قرار است در سال مالی ۲۰۲۵، از آوریل ۲۰۲۵ تا مارس ۲۰۲۶ عرضه شود. اما درنهایت هنوز هیچ خبر قطعی و مهمی از بازی وجود ندارد و تنها شاهد ریزش کارمندان و شایعات درباره ریبوت پروژه، مشکلات توسعه و نبود هیچگونه بازی واقعی و ملموس هستیم.

می‌توان امیدوار بود بالاخره در سال جاری یا ۲۰۲۴ شاهد معرفی بازی باشیم. تا آن موقع باید منتظر Judas، شوتر اول‌شخص جدید کن لوین باشیم که سابقه کار روی بایوشاک و بایوشاک اینفینیت را دارد. این بازی قرار است برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی عرضه شود.


منبع Insider-Gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده