نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۴

اعلام آمار فروش جدید GTA 5 و Red Dead Redemption 2

شرکت تیک-تو اینتراکتیو آمار جدیدی از فروش دو بازی Grand Theft Auto 5 و Red Dead Redemption 2 منتشر کرد.

شرکت مادر راکستار گیمز یعنی تیک-تو اینتراکتیو همراه‌با اشاره احتمالی به عرضه بازی موردانتظار Grand Theft Auto 6 در سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۴ و ارائه گزارش مالی کامل از عملکرد خود در سال گذشته، آمار فروش دو مجموعه بزرگ راکستار را به‌روزرسانی کرد. طبق این آمار، بازی GTA 5 به فروش بیش از ۱۸۰ میلیون نسخه تا به امروز دست یافته تا آمار فروش کلی این سری از ۴۰۰ میلیون واحد فراتر برود.

علاوه‌بر این، فروش بازی Red Dead Redemption 2 از ۵۳ میلیون نسخه فراتر رفت تا مجموع فروش مجموعه را به ۷۵ میلیون نسخه برساند. استرائوس زلنیک، مدیرعامل شرکت تیک-تو در این جلسه توضیح داد که بازی ورزشی NBA 2K23 بیش از ۱۱ میلیون نسخه فروخته است که یک رکورد جدید برای این سری به حساب می‌آید. همچنین مشخص شد این بازی روزانه بیش از ۲.۳ میلیون بازیکن فعال روزانه دارد و فروش درون برنامه‌ای آن به بالاترین حد در تاریخ مجموعه رسیده است.

زلنیک در ادامه اعلام کرد با وجود افزایش ۵۳ درصدی درآمد خالص تا رقم ۵.۳۵ میلیارد دلار، شرکت تیک-تو در سال مالی گذشته متحمل زیان مالی ۱.۱۲ میلیارد دلاری شده که تنها ۶۱۰ میلیون دلار آن مربوط‌به سه‌ماهه چهارم انتهایی بوده است. با این وجود، زلنیک اعتقاد دارد تیک-تو بیش از هشت میلیارد دلار درآمد خالص در سال مالی ۲۰۲۵ کسب خواهد کرد که بخش بزرگی از آن به‌لطف عرضه چند بازی پیشگامانه‌ است که استانداردهای جدیدی را به صنعت بازی معرفی خواهند کرد.

شما می‌توانید نظرات خود درباره جدیدترین اخبار بازی را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده