// چهار شنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۱

دلایل لغو Battlefield Mobile از زبان موسس استودیو سازنده

موسس استودیو سازنده بازی Battlefield Mobile از دلایل لغو این بازی موبایلی پرده برداشت.

بازی Call of Duty: Mobile از هر نظر برای شرکت اکتیویژن موفقیت‌آمیز بوده است؛ به‌خصوص در بُعد درآمدزایی. به‌تازگی ناشران بزرگ متعددی تلاش کرده‌اند در صنعت موبایل گیمینگ جای پایی برای خود ثابت کنند تا از مزایای آن بهره ببرند. شرکت الکترونیک آرتز هم با بازی Battlefield Mobile سعی داشت مسیر رقیب خود را طی کند. اما بازی درنهایت لغو شد.

با اینکه احتمالا دلایل متعددی برای لغو پروژه وجود داشته، اما الکس سروپیان، موسس اینداستری تویز به‌عنوان سازنده‌ی این بازی موبایلی می‌گوید شکست بتلفیلد ۲۰۴۲ یکی از عوامل اصلی لغو این بازی بوده است. او در یک مصاحبه گفت واکنش‌های منفی گسترده علیه Battlefield 2042 باعث شد خیلی‌ها درباره‌ی آینده‌ی بتلفیلد به فکر فرو بروند و همین در لغو بازی موبایلی نقش داشت.

او همچنین افزود تغییرات اپل در قوانین IDFA (یک شناسه خاص ناشناس برای تبلیغ‌کنندگان) هم باعث شد جذب کاربر بسیار گران‌تر شود. نباید فراموش کرد که درکنار کنسل شدن بازی Battlefield Mobile، بازی Apex Legends Mobile هم پروژه‌ی دیگری بود که کنار گذاشته شد.

پوستر بازی Battlefield 2042

سروپیان گفت: «در ابتدا تمامی بادها به نفع بتلفیلد موبایل می‌وزید (شرایط مناسب پیش می‌رفت): ژانر شوتر در حال رشد بود، یک مجموعه عالی بود و تیمی بی‌نظیر داشتیم. همه این‌ها بسیار خوب بود. اما سال گذشته، برخی حوادث رخ داد. بازی Battlefield 2042 عرضه شد و واکنش جامعه به ۲۰۴۲ خوب نبود. این باعث شد به فکر فرو برویم. همچنین اپل هم قوانین IDFA را عوض کرد و نسخه کوتاه و بلند اقدام اپل این است که جذب کاربر بسیار گران‌تر شود. درنتیجه زمینه مناسب با عرضه ۲۰۴۲ از بین رفت و به‌خاطر قوانین IDFA، هزینه‌ها به‌شدت افزایش یافت».

او درباره ایپکس هم گفت: «و بعد ایپکس آمد و نمی‌دانم آیا الکترونیک آرتز درباره دلایل لغو آن سخن گفته یا نه؛ چه بحث اقتصادی باشد یا هرچیز دیگری. اما بدون گفتن من هم می‌توانید حدس بزنید چه شد».

با اینکه بتلفیلد در طی سالیان گذشته با چند شکست رو‌به‌رو شده، اما به‌نظر EA برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای برای گسترش و بهبود این سری دارد. یک بازی جدید از این مجموعه در حال توسعه است و استودیو دایس مسئولیت کار روی بخش چندنفره آن را دارد. وظیفه‌ی ساخت بخش تک‌نفره و کمپین داستانی هم برعهده Ridgeline Games است. ممکن است بازی در سال ۲۰۲۴ عرضه شود. درعین‌حال، استودیو Ripple Effect هم روی ارائه‌ی یک تجربه‌ی دیگر از بتلفیلد کار می‌کند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده