نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۷

کمیسیون اروپا خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تایید کرد

کمیسیون اروپا پس از مدت‌ها بررسی و تحقیق، معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط شرکت مایکروسافت را تایید کرد.

کمیسیون ناظر اروپایی امروز به‌طور رسمی رای به موافقت با ادغام اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت داد. این حکم توسط کمیسیون پس از تحقیقات داخلی آن‌ها در مورد پیامدهای تلاش مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد و تاثیر آن بر مشتریان اروپایی صادر شد. به‌طور خلاصه در این حکم آمده است که تایید این ادغام به خاطر تعهد مایکروسافت نسبت به ارتقای پلتفرم‌های بازی ابری تصویب می‌شود. به نظر می‌رسد از آنجایی که مایکروسافت تعهداتی را برای رفع نگرانی‌ها نسبت به تاثیر خرید اکتیویژن بلیزارد روی بازار رقابت و انحصارگرایی در بازی‌های کلاد ارائه کرده است، کمیسیون اروپا نسبت به قرارداد مذکور چراغ سبز نشان داد.

کمیسیون اتحادیه اروپا در ادامه اعلام کرد که براساس تحقیقاتی که انجام شد، مایکروسافت هیچ انگیزه‌ای برای محدود کردن بازی‌های کالاف دیوتی و سایر بازی‌های شرکت اکتیویژن نخواهد داشت. به عبارت دیگر کمیسیون اروپا به این نتیجه رسید که انحصاری کردن سری کالاف دیوتی و محدودیت آن روی پلی استیشن در آینده نمی‌تواند برای مایکروسافت سودآور باشد.

این یک گام بسیار مثبت در جهت تکمیل قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد برای مایکروسافت به شمار می‌آید. در ماه گذشته سازمان نظارت بر رقابت و بازار بریتانیا (CMA) درنهایت با این خرید مخالفت کرد و در توضیح آن به تاثیر این معامله بر رقابت آزادانه در فضای بازی‌های ابری و لطمه آن به بازیکنان بریتانیایی اشاره داشت.

به جز کمیسیون اروپا تاکنون کشورهای مختلفی از جمله آفریقای جنوبی، برزیل، شیلی، عربستان و اوکراین به معامله اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت رای مثبت داده‌اند. با این وجود هنوز احتمال دارد چالش پیش روی مایکروسافت از بازار بریتانیا فراتر برود؛ چرا که سازمان FTC ایالات متحده هنوز در حال بررسی ابعاد و تاثیر این معامله بوده و قرار است رای نهایی خود را در هفته‌های آینده اعلام کند.

شما می‌توانید نظرات خود درباره این اخبار را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده