نویسنده: فراز پاشایی
// دوشنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۷

شایعه: اختصاص بودجه بیش از ۵۰ میلیون دلار به بازی انحصاری PS5 استودیو Deviation Games

به‌تازگی جزئیات جدیدی از ساخته جدید و انحصاری استودیو بازی‌سازی Deviation Games که برای کنسول پلی استیشن ۵ در دست توسعه بود، منتشر شده است.

همان‌طور که شما همراهان گرامی زومجی احتمالا از آن مطلع هستید، در جریان مراسم سامر گیم فست سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام شد که استودیو جدید Deviation Games با همکاری پلی استیشن یک آی پی AAA جدید را برای کنسول پلی استیشن ۵ در دست توسعه دارد. ساخته این استودیو تحت برند PlayStation Studios و توسط بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی برای کنسول موردنظر عرضه خواهد شد.

این اثر در سال ۲۰۲۲ میلادی وارد مرحله تولید کامل شده است. از زمان اعلام این خبر توسط اعضای سازنده تا به امروز اطلاعات و جزئیات اندکی در دسترس کاربران قرار گرفته است. با‌این حال طبق جدیدترین اخبار دنیای بازی، به‌تازگی اتفاقات قابل‌توجهی برای این پروژه رخ داد.

همکاری Deviation Games با سونی پلی استیشن

براساس مشاهدات یک اکانت توییتری به نام bogorad222 در پروفایل لینکدین شخصی به نام شاون ادواردز (Shaun Edwardes) که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ میلادی به‌عنوان مدیر عملیات در استودیو Deviation Games فعالیت داشته است، به نظر می‌رسد اثر انحصاری این استودیو برای کنسول نسل نهمی شرکت سونی، بیش از ۵۰ میلیون دلار بودجه را به خود اختصاص است. این ادعا توسط bogorad222 مطرح شده است. بدون‌شک رقم اعلام‌شده برای توسعه یک اثر AAA در مقایسه با هزینه استودیو‌های دیگر برای ساخت آثاری به این شکل، کم به نظر می‌رسد. با‌این حال همچنان با رقم قابل‌تو‌جهی طرف هستیم.

در ادامه باید گفت اکانت bogorad222 در ادامه صحبت‌های خود ادعا می‌کند که پروژه موردنظر به‌طور کامل لغو شده است. همچنین این شخص بیان کرد که براساس شنیده‌های خود از یکی از کارمندان ناشناس استودیو Deviation، سونی پروژه مذکور را احتمالا به‌دلیل کاهش هزینه لغو کرده است. از طرف دیگر نیز در روزهای گذشته برخی از توسعه‌دهندگان این استودیو نام‌برده شده اخراج شدند.

Deviation Game به‌عنوان یکی از چندین استودیو مستقل شناخته می‌شود که در سال‌های اخیر با همکاری سونی و استودیوهایی مانند Haven Studios و Firewalk روی آثار لایو سرویس برای کنسول PS۵ همکاری کرده است. با‌این حال باید گفت برخلاف Deviation، دو استودیو دیگر توسط سونی خریداری شدند.

درنهایت باید گفت در ژانویه سال گذشته، Deviation Games تایید کرد که دومین استودیوی خود را در کانادا افتتاح کرده است.

نظر شما چیست؟ دیدگاه خود را در مورد آخرین اخبار بازی با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده