// شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۹

احتمال اضافه شدن قابلیت Quick Resume ایکس باکس برای ویندوز 11

عرضه کنسول دستی Asus ROG Ally ممکن است باعث شود مایکروسافت قابلیت Quick Resume را به ویندوز 11 اضافه کند.

در جریان مراسم عرضه کنسول دستی Asus ROG Ally، روآن سونس، رئیس دستگاه‌های ایکس باکس درباره عرضه بهبودهایی به ویندوز 11 که به نفع کنسول‌های دستی خواهد بود، صحبت کرد. این بهبودها شامل قابلیت Quick Resume هم می‌شود که در حال حاضر روی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و استیم دک، رقیب کنسول ایسوس قابل استفاده است.

سونس گفت: «این [دستگاه] ما را درگیر این مسئله کرده که از حیث پلتفرمی چه چیزی است. می‌دانید، اینکه چگونه درباره این ایده فکر می‌کنیم که شما روی پی‌سی خود شروع می‌کنید و سپس می‌خواهید ROG Ally را با خود ببرید. قصد دارید از جایی‌که رها کردید ادامه داده و بلافاصله آماده بازی باشد».

نبود قابلیت نام‌برده یکی از نکات منفی در بررسی‌های اولیه کنسول ایسوس بوده است. وجود قابلیتی که با آن بازیکنان بتوانند سریعا یک بازی را تعلیق کرده و بعدا با فشردن یک دکمه آن را ادامه دهند، می‌تواند برای یک کنسول دستی بسیار مفید واقع شود.

با اینکه چنین قابلیت اکنون در ویندوز 11 موجود نیست، اما گزارش شده مایکروسافت در حال آزمایش چنین قابلیت‌هایی برای عرضه به این سیستم‌عامل است. در آوریل ویدیویی از رویداد هکاتون مایکروسافت در سپتامبر گذشته منتشر شد که در آن یک توسعه‌دهنده ایده رابط کاربری بازی‌محور را برای سیستم‌عامل استیم دک معرفی کرد.

با اینکه خود ردموندی‌ها هیچ معرفی رسمی انجام نداده‌اند، این حقیقت که شرکت مدنظر در حال تبلیغ سرویس ایکس باکس گیم پس با ROG Ally است می‌تواند نشانه‌ای باشد که چندین به‌روزرسانی برای عرضه قابلیت‌های جدید به کنسول‌های دستی در ویندوز 11 ببینیم.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده