نویسنده: حسن اکرامی
// شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۳

نینتندو برنامه‌ای برای کاهش قیمت نینتندو سوییچ ندارد

شرکت نینتندو تایید کرد برنامه‌ای برای کاهش قیمت کنسول نینتندو سوییچ در آینده ندارد.

بیش از ۶ سال از ورود کنسول نینتندو سوییچ به بازار بازی‌های ویدیویی می‌گذرد و شرکت نینتندو هچنان برنامه‌ای برای عرضه جایگزین آن در آینده‌ای نزدیک ندارد. باتوجه‌به استقبال گسترده بازیکنان از این کنسول، نینتندو تاکنون قیمت آن را حفظ کرده است و ما در سال‌های اخیر شاهد کاهش قیمت آن نبوده‌ایم. با اینکه نینتندو قبلا مدل ارزان‌تر لایت و مدل گران‌تر OLED سوییچ را به بازار عرضه کرد اما کمتر کسی انتظار دارد یک کنسول با همان قیمت ثابت اولیه به فروش خود پس از چند سال ادامه دهد.

طبق اعلامیه جدید نینتندو، به‌نظر می‌رسد این روند ثبات قیمت همچنان در آینده حفظ شود. این ناشر و توسعه‌دهنده ژاپنی در سال مالی گذشته که در مارس ۲۰۲۳ به پایان رسید، شاهد کاهش قابل توجهی در فروش نینتندو سوییچ بود و برای سال مالی جاری نیز پیشی‌بینی کاهش فروش این پلتفرم تا ۱۵ میلیون واحد را داشته است. حال بازیکنان تمایل دارند بدانند آیا این شرکت برای افزایش فروش کنسول و تشویق بیشتر خریداران تمایل دارد قیمت آن را کاهش دهد؟

در همین راستا شونتارو فوروکاوا، رئیس نینتندو، در جلسه پرسش و پاسخ اخیر شرکت با سرمایه‌گذاران گفت که هزینه‌های کلی تولید نینتندو سوییچ همچنان بالا است و به همین علت نینتندو در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای کاهش یا افزایش قیمت سوییچ ندارد.

سوپر ماریو

فوروکاوا در این‌باره توضیح داد: «باتوجه‌به سخت‌افزار این کنسول، قیمت مواد خاص کاهش یافته اما هزینه‌های کلی تولید همچنان زیاد است. علاوه‌براین ما باید به تأثیر عواملی به مانند تورم و نرخ ارز خارجی روی تجارت خود توجه داشته باشیم. میزان تولید در طول سال مالی قبل منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۳ بسیار تحت تأثیر قرار گرفت؛ بنابراین ما باید مطمئن شویم خرید قطعات ما به اندازه کافی از قبل انجام شود تا تولید پایدار را تضمین کنیم.

حتی اگر قیمت مواد اولیه کاهش یابد، بازتاب آن در هزینه‌های تولید زمان می‌برد. در حال حاضر برنامه‌ای برای کاهش قیمت سخت‌افزار سوییچ در سال مالی جاری وجود ندارد. از سوی دیگر ما برنامه‌ای برای افزایش قیمت هم نخواهیم داشت و باتوجه‌به اینکه ارز ین عملکرد ضعیفی دارد و هزینه تولید زیاد است، باید به نظارت دقیق خود روی شرایط ادامه دهیم».

باید توجه داشت که با گذشت ۶ سال از عمر هر کنسول و بدون توجه به محبوبیت آن، کاهش فروش یک موضوع طبیعی خواهد بود. نینتندو سوییچ با فروش بیش از ۱۲۵ میلیون واحدی در سراسر جهان، عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته است. گزارش‌های مکرر اخیر ادعا دارند که نینتندو در تولید جایگزین سوییچ پیشرفت قابل توجهی داشته است، اما در بهترین حالت نباید زودتر از بهار ۲۰۲۴ منتظر عرضه این کنسول بود.

نظر شما درباره این اخبار چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده