نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۴

اشاره گزارش‌ها به تایید معامله مایکروسافت و اکتیویژن توسط کمیسیون اروپا در هفته آینده

گزارشی جدید نشان می‌دهد که کمیسیون اروپا تا چند روز آینده موافقت خود با خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را اعلام خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، کمیسیون اروپا آماده شده است تا خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تایید کند. در این گزارش که توسط منابع رویترز منتشر شد، ادعا می‌شود که روز ۲۵ اردیبهشت (۱۵ مه) محتمل‌ترین تاریخی است که سازمان اروپا تصمیم نهایی خود را اعلام می‌کند.

کمیسیون اروپا برنامه‌های خود را برای انتشار رسمی حکم در ۱ خرداد (۲۲ مه) تایید کرده است. قبلا گزارش شده بود که تمایل مایکروسافت برای عقد قرارداد با سایر شرکت‌ها جهت عرضه بازی‌های اکتیویژن و عدم انحصارگرایی توانسته است نگرانی کمیسیون اروپا نسبت به این معامله را برطرف سازد.

در ماه گذشته سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) اعلام کرد که به‌دلیل نگرانی در مورد تأثیر این معامله بر آینده بازار بازی‌های ابری، از آن جلوگیری می‌کند. بااین‌حال مایکروسافت و اکتیویژن اعلام کردند که اعتراض خود نسبت به این حکم CMA را در دادگاه تجدیدنظر به ثبت خواهند رساند.

در ماه دسامبر گذشته، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) اعلام کرد که در تلاش برای جلوگیری از خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت به‌دلیل نگرانی‌ها پیرامون انحصارگرایی، شکایت خواهد کرد. با این وجود معامله مذکور تاکنون توسط نهادهای ناظر کشورهای عربستان سعودی، برزیل، صربستان، شیلی، ژاپن، آفریقای جنوبی و اوکراین تایید شده است.

نظر شما درباره این اخبار چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده