نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۴

بی‌تفاوتی مدیرعامل EA نسبت به نتیجه معامله اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت

مدیرعامل الکترونیک آرتز در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد نسبت به موفقیت مایکروسافت در خرید اکتیویژن بلیزارد بی‌تفاوت است.

در جریان جدیدترین جلسه ارائه گزارش مالی شرکت EA، از مدیرعامل این شرکت پیرامون خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت و تاثیر این معامله بر صنعت بازی سؤال شد. در ادامه اندرو ویلسون در پاسخ به این سؤال توضیح داد:

«این سوالی است که از من زیاد پرسیده می‌شود و تقریبا هرگز اجازه ندارم به آن پاسخ مستقیمی دهم. چیزی که می‌خواهم بگویم این است که نمی‌دانم برای معامله اکتیویژن و مایکروسافت چه اتفاقی می‌افتد. درهرصورت ما همچنان بزرگ‌ترین شریک مایکروسافت خواهیم ماند و فکر می‌کنم ناشر شماره یک پلتفرم آن‌ها هستیم؛ بنابراین اینکه آیا این معامله انجام می‌شود یا خیر، واقعا برای ما مهم نیست. ما اعتقاد داریم که صرف‌نظر از اینکه این معامله انجام می‌شود یا خیر، می‌توانیم با مقیاس‌ گسترده‌ای از شبکه، آی‌پی‌ها و استعدادهای خود به آینده‌نگری ادامه دهیم، آینده صنعت سرگرمی را رهبری کرده و در این بازار رقابت کنیم».

پوستر نسخه دیلاکس بازی Immortals Of Aveum

ویلسون در ادامه توضیح داد که ادغام‌های بیشتر در آینده برای صنعت بازی اجتناب‌ناپذیر هستند و او می‌خواهد در صورت پیدا شدن یک شریک یا خریدار، EA در موقعیت خوبی قرار داشته باشد. آ در این‌باره افزود:

«سؤال این است که آیا در درازمدت خریدهای بیشتری رخ خواهد داد؟ آیا ادغام شرکت‌های سرگرمی در مقیاسی گسترده‌تر انجام می‌شود؟ اگر من بخواهم آینده را در بلندمدت پیش‌بینی کنم، می‌توانم بگویم که تقریبا قطعی است. من دوست دارم که ما از مقیاسی برخوردار باشیم که در آن شرایط بتوانیم قدرتمند ظاهر شویم. ما دارایی‌های فوق‌العاده‌ای باتوجه‌به آینده سرگرمی در اختیار داریم و همان‌طور که شرایط امروز نشان می‌دهد، فکر می‌کنم که ما نسبت به اینکه آیا معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت انجام شود یا نه، بی‌تفاوت هستیم.

ما معتقدیم یک استراتژی فوق‌العاده داریم و در آینده فرصت‌های باورنکردنی پیش روی ما قرار خواهند گرفت؛ به همین دلیل چه این قرارداد انجام شود چه نشود، ما همچنان ناشر شماره یک پلتفرم ایکس باکس خواهیم بود».

پیش از این شرکت EA در جریان جلسه ارائه عملکرد مالی خود به نتایج موفقی اشاره کرده بود که از جمله آن‌ها می‌توان به تبدیل شدن فیفا 23 به موفق‌ترین نسخه تاریخ مجموعه و شروع بسیار قدرتمند Star Wars Jedi: Survivor اشاره کرد.

شما می‌توانید نظرات خود درباره این اخبار را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده