// جمعه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۱

پیروزی بانجی در دادگاه علیه یک سازنده ابزار تقلب

استودیو بانجی بار دیگر موفق شد در دادگاه علیه یک سازنده ابزار تقلب به پیروزی برسد و خسارت قابل توجهی دریافت کند.

به گزارش رسانه TheGamePost، استودیو بانجی ابتدا در سال ۲۰۲۱ یک شکایت علیه میهای کلودیو-فلورنتین، یک فروشنده ابزار تقلب رومانیایی ثبت کرد. این شکایت مدعی بود که متهم، یک نرم‌افزار تقلب محبوب برای بازی Destiny 2 به نام VeteranCheats را ساخته و فروخته است؛ نرم‌افزاری که به کاربراها اجازه می‌داد با نشانه‌گیری دقیق‌تر و دیدن پشت دیوارها، یک مزیت غیرمنصفانه دربرابر دیگر بازیکنان پیدا کنند.

بانجی می‎‌گفت این کار باعث تقلیل لذت بازی برای افرادی می‌شد که تقلب نمی‌کردند. همچنین درآمد بالقوه از فروش درون بازی هم کاهش می‌یافت. این دادخواهی ادعا می‌کرد نقض کپی رایت، نقض قانون حق کپی برداری هزاره دیجیتال (DMCA)، نقض قرارداد، دخالت عمدی در روابط قراردادی و نقض قانون حمایت از مصرف‌کنندگان واشنگتن (CPA) رخ داده است.

بانجی تقاضای خسارتی ۱۲,۰۵۹,۹۱۲.۹۸ دلاری داشت که شامل ۱۱,۶۹۶,۰۰۰ دلار خسارت قانونی می‌شد و آن را به‌طور کامل دریافت خواهد کرد. خسارت هر نسخه از نرم‌افزار ۲هزار دلار بود و درمجموع ۵۸۴۸ نسخه از آن فروش رفته بودند که به مبلغ فوق می‌رسید.

فرمانده زاوالا در بازی Destiny 2

در حکم دادگاه آمده است: «دادگاه متوجه شده که قضاوت پیش‌فرض در همه موارد به‌جز ادعای CPA به‌نفع بانجی بوده است. دادگاه دریافت که خسارات به‌اندازه: ۱) مبلغ ۱۱,۶۹۶,۰۰۰ دلار برای نقض DMCA و ۲) ۱۴۶,۶۶۲.۲۸ دلار برای نقض قانون کپی رایت و ۳) ۲۱۷,۲۵۰.۷۰ دلار هم مبلغ حق‌الوکاله و هزینه‌ها است. در مجموع این مبلغ به ۱۲,۰۵۹,۹۱۲.۹۸ دلار می‌رسد».

همچنین دادگاه یک دستور دائمی علیه کلودیو-فلورنتین هم صادر کرد که او را از شرکت در ادامه نقض حق کپی رایت منع می‌کند. جیمز بارکر، معاون مشاور کل بانجی گفت تلاش شرکت برای دور زدن ابزارهای ضدتقلب هزینه حداقل ۲ میلیون دلاری برای کارکنان و نرم‌افزار امنیتی دستینی ۲ داشته تا با ابزارهای تقلب مانند VeteranCheats مبارزه کنند.

این چندمین باری است که شرکت بانجی علیه فروشندگان ابزار تقلب Destiny 2 شکایت ثبت کرده و موفق شده است. پیش‌تر این، شرکت بانجی ۱۳.۵ میلیون دلار از Elite Boss Tech و ۴.۳ میلیون دلار از AimJunkies دریافت کرده بود.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده