// پنجشنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۳

رفع مشکل بکوارد بازی‌های PS4 با آپدیت جدید پلی استیشن 5

در آپدیت جدید کنسول پلی استیشن 5 یک مشکل در رابطه با قابلیت بکوارد آثار پلی استیشن 4 حل شده است.

قبل از عرضه کنسول پلی استیشن 5، شک‌وتردید زیادی درباره قابلیت بکوارد این کنسول وجود داشت؛ اما برخلاف انتظارات این قابلیت بسیار کاربردی و خوب از آب درآمد. تقریبا تمامی آثار پلی استیشن 4 روی کنسول نسل جدید سونی با عملکردی بهبودیافته و زمان بارگذاری سریع‌تر اجرا می‌شوند. می‌توان ادعا کرد اکنون انتقال بین نسل‌های پلی استیشن راحت‌تر از همیشه است و آخرین کنسول سونی یک ارتقای آسان است.

البته یک مشکل تکراری بافت‌ها وجود داشت که برخی آثار را تحت تاثیر قرار می‌داد که مهم‌ترین آن بازی Shadow of the Colossus بود. همین قضیه باعث می‌شد در پلی استیشن 5 برخی اشیا و نقاط بازی بدون دلیل خاصی با رزولوشن پایین ظاهر شوند و روی گرافیک ریمیک استودیو بلوپوینت تأثیرگذار بود. خوشبختانه یک آپدیت جدید برای PS5 این مشکل را کاملا رفع کرده و سونی بی‌سروصدا و در پشت صحنه قابلیت بکوارد کنسول خود را ارتقا داده است.

تغییر کیفیت بافت‌ها در آپدیت جدید کنسول پلی استیشن 5 در قابلیت بکوارد در بازی Shadow of the Colossus

چندین کاربر تصاویر مقایسه‌ای در سطح اینترنت از تاثیر این آپدیت منتشر کرده‌اند، اما این لینک در ردیت بهتر از سایر موارد این مقایسه را نشان می‌دهد. شاید این به‌روزرسانی کوچک به‌نظر برسد، اما باعث خرسندی است که شرکت سونی به جزئیات هم اهمیت می‌دهد و حتی با گذشت زمان زیادی از عرضه این قابلیت، متعهد است تا به‌صورت مداوم عملکرد بکوارد پلی استیشن 4 را بهبود دهد.


منبع PushSquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده