نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۲

دو برابر شدن نرخ فریم بازی Star Wars Jedi: Survivor با ماد DLSS 3

یک مادساز اقدام به طراحی ماد DLSS 3 بازی Star Wars Jedi: Survivor کرده تا نرخ فریم تصاویر بازی روی پی سی را از این طریق تا بیش از ۲ برابر افزایش دهد.

بازی Star Wars Jedi: Survivor جدیدترین ساخته‌ی Respawn Entertainment است که به خاطر روایت داستانی قوی و مبارزات جذاب خود مورد تحسین منتقدام و طرفداران قرار گرفته است. اما عملکرد فنی بازی مورد انتقاد بسیاری از گیمرها قرار داشته و موضوع محدود به نسخه پی سی یا کنسول نمی‌شود. نسخه کنسولی بازی در حالت performance mode نمی‌تواند به هدف ۶۰ فریم بر ثانیه برسد و با مشکل pop-in و اسکرین تیرینگ مواجه است. در نتیجه کاربران توصیه می‌کنند که حالت Quality Mode را انتخاب کنید که حداکثر نرخ فریم تصاویر آن ۳۰ است.

در مورد نسخه پی سی این بازی نیز باید گفت که شرایط چندان جالب نیست. نتایج بررسی Star Wars Jedi: Survivor در تمامی سطوح کیفیتی نشان می‌دهد که بازی پایین‌تر از حد انتظارات ظاهر شده و آپدیت روز نخست عرضه بازی نیز کمک چندانی به بهبود این شرایط نکرد. Digital Foundry ویدیویی را منتشر کرده که در آن از این بازی به‌عنوان یکی از بدترین عرضه یک بازی AAA در سال ۲۰۲۳ یاد می‌کند.

بنابراین استودیوی ریسپاون چاره‌ای جز شنیدن انتقادات که به امتیاز بسیار پایین ۵۲٪ در استیم منجر شده نداشت. توسعه‌دهندگان این بازی وعده دادند که به‌زودی همه مشکلات آن را برطرف خواهند کرد اما این کار به تست و در نتیجه زمان نیاز دارد تا به ایجاد مشکلات جدید منتهی نشود. حالا در این بین ماد ساز PureDark یک بار دیگر به نجات دارندگان کارت‌های گرافیک GeForce RTX 40 آماده که از فناوری DLSS 3 بهره می‌برند.

ویدیو کوتاهی در این خصوص منتشر شده نشان می‌دهد که چطور ماد DLSS 3 این بازی با قابلیت Frame Generation می‌تواند نرخ فریم تصاویر بازی را 2 برابر کند. البته سازنده این ماد آن را یک افزونه نه چندان کامل معرفی کرده که هنوز نیاز به کار دارد اما به هر حال موفق شده تا جلوتر از سایرین به بررسی DLSS Frame Generation در این بازی بپردازد که خود از قابلیت AMD FidelityFX Super Resolution 2 برخوردار است.

دانلود از آپارات

البته تا جایی که می‌دانیم امکان اضافه کردن قابلیت DLSS 2 (Super Resolution) به‌جای FSR 2 و برعکس وجود دارد. PureDark در بخش نظرات ویدیو خود گفته که تازه متوجه شده که چطور این کار را انجام دهد و در قدم بعدی به تلفیق قابلیت‌های Super Resolution و Frame Generation در ورژن جدید ماد DLSS 3 بازی Star Wars Jedi: Survivor خواهد پرداخت.

از آنجایی که DLSS Frame Generation اصلا برای استفاده با FSR 2 طراحی نشده است، مشکلاتی که بالاتر به آن اشاره شد می‌تواند در این آپدیت کاملاً رفع شود. این سومین ماد DLSS 3 توسط این سازنده است که بعد از The Elder Scrolls V: Skyrim و Elden Ring منتشر می‌شود.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده