نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۴

جریمه ۳ میلیارد دلاری مایکروسافت در صورت لغو خرید اکتیویژن بلیزارد

با تایید مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، مایکروسافت در صورت ناکامی در کامل کردن معامله خرید این شرکت باید جریمه ۳ میلیارد دلاری پرداخت کند.

در چند ماه گذشته، خرید پیشنهادی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت تحت بررسی دقیق سازمان‌های ناظر بر رقابت و بازار در سرار جهان قرار داشت. اخیرا این معامله با یک مانع بزرگ رو‌به‌رو شد و سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) با ادعای تاثیر مخرب این معامله بر بازار رقابت فناوری ابری، آن را مسدود کرد.

درحالی‌که مایکروسافت و اکتیویژن هر دو گفته‌اند که تصمیم CMA باید مورد تجدیدنظر قرار بگیرد، به نظر می‌رسد احتمال انجام شدن این معامله بسیار پایین آمده است و این موضوع می‌تواند ضربه بزرگی به هر دو شرکت بزند. بااین‌حال، شرکت مایکروسافت از لغو این معامله ضرر بیشتری خواهد کرد؛ چرا که این شرکت باید در صورت لغو معامله، مبلغ قابل‌توجه ۳ میلیارد دلار را به‌عنوان جریمه به اکتیویژن بلیزارد پرداخت کند.

این موضوع در مصاحبه جدید بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد با رسانه CNBC اعلام شد. در ادامه کوتیک در مورد برنامه اکتیویژن بلیزارد پس از لغو معامله و دریافت ۳ میلیارد دلار توضیح داد: «فکر می‌کنم اولویت و تمرکز ما، تلاش برای کامل شدن این معامله است و تصور دارم به نفع صنعت بازی و رقابت درون آن خواهد بود. اگر این معامله لغو شود، ما حدودا مبلغ ۱۸ میلیارد دلار پول نقد خواهیم داشت. من فکر می‌کنم اگر به تاریخ ۳۰ ساله ما نگاه کنید، نشان می‌دهد که ما سرمایه را به خوبی به نفع سهام‌داران خود به کار گرفته‌ایم و به این کار ادامه خواهیم داد».

کاپیتان پرایس، گوست، آلخاندرو و سوپ مک‌تاویش در بازی Call of Duty: Modern Warfare 2

شاید جریمه سه میلیارد دلاری در مقایسه با قیمت ۶۹ میلیارد دلاری که مایکروسافت برای تصاحب اکتیویژن بلیزارد در نظر گرفته بود، ناچیز باشد اما باید توجه داشت که این جریمه، هزینه اندکی به حساب نمی‌آید. برای مقایسه می‌توان گفت که مایکروسافت برای خرید بتسدا مبلغ ۷.۵ میلیارد دلار هزینه کرده بود.

اینکه چه مدت زمانی طول می‌کشد تا سرنوشت نهایی این معامله اعلام شود، هنوز مشخص نیست. بااین‌حال مایکروسافت همچنان به تلاش خود جهت متقاعد کردن سازمان‌های ناظر و کسب موافقت آن‌ها ادامه خواهد داد. این شرکت اخیرا یک قرارداد ۱۰ ساله همکاری جدید با پلتفرم بازی ابری Nware امضا کرد تا حسن نیت خود را از خرید اکتیویژن بلیزارد و فعالیت در بازار ابری نشان دهد.

نظر شما درباره این اخبار چیست؟ آن را با ما و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده