// جمعه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۴

معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در اوکراین تایید شد

کمیته ضدانحصار کشور اوکراین معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تایید کرد.

در بیانیه‌ای در روز پنج‌شنبه، کمیته ضدانحصار اوکراین تایید کرد معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را پذیرفته است. این کمیته افزود نگران کاهش چشم‌گیر رقابت در هر بازار مرتبطی پس از تکمیل این ادغام ۶۹ میلیارد دلاری نیست. معامله مدنظر تاکنون در کشورهای عربستان سعودی، برزیل، صربستان، شیلی، ژاپن و آفریقای جنوبی هم تایید شده بود.

تایید معامله نام‌برده در اوکراین دو روز پس از بلاک شدن این ادغام توسط سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) رخ داده است. سازمان CMA ابراز نگرانی کرده بود که تکمیل این معامله باعث دگرگونی بازار در حال رشد کلاد گیمینگ خواهد شد و درنتیجه در سال‌های آینده شاهد خلاقیت کاهش‌یافته و انتخاب کمتر برای بازیکنان خواهیم بود.

هر دو طرف معامله یعنی اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت تایید کردند به این نتیجه اعتراض خواهند کرد. ردموندی‌ها این تصمیم را برای بریتانیا بد دانسته و سازنده Call of Duty هم آن را غیرمنطقی خواند. گفتنی است هیچ‌کدام از این دو شرکت در اوکراین خدمات کلاد گیمینگ ارائه نمی‌کنند؛ بنابراین اداره رقابت این کشور هم بازی ابری را ملاک قرار نداد.

امروز شرکت مایکروسافت از یک قرارداد ۱۰ ساله دیگر در حوزه کلاد گیمینگ هم رونمایی کرد تا نگرانی ادارات تنظیم رقابت درباره معامله ادغام را رفع کند. این شرکت اعلام کرده یک توافق ۱۰ ساله با Nware، پلتفرم اسپانیایی کلاد گیمینگ امضا کرده تا بازی‌های پی‌سی ایکس باکس و آثار اکتیویژن بلیزارد پس از تکمیل معامله را روی این پلتفرم استریم کند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده