نویسنده: فراز پاشایی
// جمعه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۲

فرام‌سافتور به دنبال افزایش سرعت تولید بازی ها

تهیه‌‌کننده بازی Armored Core VI در مصاحبه با وبسایت یوروگیمر، صحبت‌های جالب توجهی را در مورد فلسفه کاری استودیو فرام سافتور به زبان آورده است.

From Software نیازی به معرفی و تمجید ندارد. این استودیو بازی‌سازی ژاپنی بدون شک در یک دهه اخیر آثار ماندگار و درخشانی را تقدیم علاقه‌مندان ویدیوگیم کرد و کارنامه قابل‌توجهی را از خود برجای گذاشته است. بازی الدن رینگ به‌عنوان ساخته‌ی اخیر فرام سافتور، موفق شد سال گذشته جایزه بهترین بازی سال را در مراسم گیم اواردز دریافت کند. حال در جریان جدیدترین اخبار دنیای بازی، یکی از اعضای استودیو موردنظر از برنامه‌ی تیم برای توسعه و انتشار آثار جدید و هیجان‌انگیز با سرعت بیشتر پرده برداشته است.

همان‌طور که شما همراهان گرامی زومجی احتمالا از آن مطلع هستید، این استودیو با موارد گوناگون همچون پیچیدگی و عمق جهان‌های آثار خود شناخته می‌شود. بازی‌های استودیو FromSoftware درکنار مکانیزم‌های جذاب موجود در گیم‌پلی خود، کاربران را همیشه با چالش‌های سخت و متنوعی مواجه می‌کند. هم‌اکنون سازنده‌ی سری بازی‌های دارک سولز سخت مشغول کار روی چند پروژه است.

ابتدا به بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon اشاره کنیم که روز گذشته اولین تریلر از گیم‌پلی آن در دسترس قرار گرفت. این اثر در تاریخ ۲۵ اوت سال جاری میلادی (۳ شهریور) به‌صورت رسمی منتشر خواهد شد. از طرفی دیگر نیز به‌نظر می‌رسد روند توسعه بسته الحاقی بازی الدن رینگ که با نام Shadow of the Erdtree معرفی شد، به‌خوبی پیش می‌رود. باتوجه‌به موارد مطرح‌شده، شنیدن برنامه‌های توسعه‌دهنده موردنظر برای ارتقا بیشتر روند و افزایش کارهای این استودیو تا حدودی تعجب‌آور است. با‌این‌حال باتوجه‌به موفقیت بسیار خوب الدن رینگ، شاید وقوع این امر اجتناب‌ناپذیر باشد.

لوگو بازی Elden Ring

به‌تازگی یاسوهیرو کیتائو، تهیه‌کننده بازی Armored Core VI در صحبت‌های خود با وبسایت یوروگیمر نکات جالبی را حول این موضوع مطرح کرده است. بخشی از صحبت‌های این شخص را در ادامه می‌خوانیم:

«این فضایی است که ما احساس می‌کنیم همیشه برای رسیدن به آن تلاش کرده‌ایم: همیشه مشغول ساخت اثر جدید و اورجینال. چنین‌آثاری برای ما به‌عنوان بازیکن جالب و سرگرم‌کننده هستند. بنابراین از این نظر، واقعا هیچ چیزی تغییر نکرده است. ما چند بازی را به‌طور همزمان توسعه می‌دهیم. ما چند تیم داریم که روی پروژه‌های مختلف کار می‌کنند. ما امیدواریم برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم و بازی‌های جدید را در فواصل زمانی نه چندان طولانی در آینده ارائه دهیم».

فرام‌سافتور تا به امروز با ساخت آثاری مثل سیکرو، بلادبورن و الدن رینگ نشان داده است که قادر است لحن، فضا و مکانیزم‌های متنوعی را برای ساخت آثار خود به کار ببرد. شاید باتوجه‌به افزایش پروژه‌های این استودیو، برای عده‌ای نگرانی‌هایی در مورد کیفیت آثار آن پیش بیاید. باید صبر کرد و دید که استودیو From Software در آینده چه بازی‌هایی را تقدیم گیمرها می‌کند.

نظر شما عزیزان چیست؟ کدام یک از آثار استودیو فرام سافتور را تجربه کرده‌اید؟ دیدگاه و نظرات خود را در مورد آخرین اخبار بازی و پروژه‌های در دست تولید آن با زومجی و سایر کاربرها به اشتراک بگذارید.


منبع pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده