نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۹

رد معامله اکتیویژن تاریک‌ترین روز مایکروسافت بعد از ۴ دهه حضور در بریتانیا

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت درباره مخالفت CMA با قرارداد اکتیویژن بلیزارد این تصمیم را برای آینده‌ی توسعه تکنولوژی در بریتانیا بسیار بد قلمداد کرد.

روز چهارشنبه، نهاد قانون گذار بازار و رقابت بریتانیا (CMA) اعلام کرد که به‌دلیل نگرانی از آینده‌ی بازار کلاود گیمینگ تصمیم به جلوگیری از عقد قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری ادغام اکتیویژن بلیزارد با مایکروسافت گرفته است. حالا برد اسمیت، مدیرعامل مایکروسافت در مصاحبه با BBC گفته که این تصمیم «احتمالاً تاریک‌ترین روز در چهار دهه حضور ما در بریتانیا است.»

اسمیت در بخشی از گفتگوی خود در این مصاحبه می‌گوید: «این رویکرد به‌شدت انگیزه و اعتماد ما برای رشد تجارت فناوری در بریتانیا را در آینده متزلزل می‌کند. مردم از این تصمیم شوکه و ناامید شدند و اعتماد آن‌ها نسبت به آینده فناوری در انگلستان بسیار متزلزل شده است.»

او مدعی شد که اگر بریتانیا می‌خواهد این کشور را به محلی تبدیل کند که «نه‌تنها تکنولوژی در آن شکوفا می‌شود، بلکه ایجاد هم می‌شود»، باید به نقش CMA و ساختار نظارتی آن به دقت نگاه کرده و در آن بازنگری کند.

برد اسمیت رئیس مایکروسافت

اسمیت اضافه کرد: «در اینجا یک پیام واضح وجود دارد؛ اتحادیه اروپا مکان جذاب‌تری برای شروع یک تجارت نسبت به بریتانیا است.»

درحالی که رگولاتورهای ایالات متحده و اتحادیه اروپا هنوز درباره تأیید یا عدم تأیید این قرارداد تصمیم نگرفتند، مخالفت CMA به‌معنی عدم امکان تکمیل این قرارداد است. CMA در بیانیه خود در اینباره می‌نویسد: «تجارت اکتیویژن ازطریق چند بازار مختلف در هم تنیده شده و نمی‌توان بریتانیا را در این زمینه از سایر کشورهای جهان جدا کرد. بنابراین این تصمیم مانع از تحقق این توافق در سطح جهانی هم خواهد شد.»

سارا کاردل، مدیر اجرایی CMA به بی‌بی‌سی گفته که با اظهارات اسمیت مخالف است. «من فکر می‌کنم این تصمیم درواقع نشان می‌دهد که حمایت از رقابت در بریتانیا چقدر مهم است و اینکه بریتانیا کاملاً برای تجارت آزاد و باز است.»

مکس بلین، سخنگوی نخست وزیر بریتانیا به خبرنگاران گفته که برد اسمیت، رئیس مایکروسافت در گفتن اینکه تصمیم برای مسدود کردن این معامله برای بریتانیا بد است، اشتباه کرده است. وی در ادامه افزود، بریتانیا به تعامل فعالانه با مایکروسافت ادامه خواهد داد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده