نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۸

خرید حق مالکیت ۱۰۰ بازی قدیمی توسط آتاری

شرکت آتاری تایید کرد که حق امتیاز بیش از ۱۰۰ بازی و مجموعه‌ی کلاسیک متعلق به دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی را تصاحب کرده است.

طبق جدیدترین اعلامیه‌ی رسمی آتاری، این شرکت امتیاز تعداد زیادی از بازی‌های قدیمی و کلاسیک را کسب کرده است. تعداد آثار این مجموعه‌ی خریداری‌شده، به بیش از عدد ۱۰۰ می‌رسد؛ مجموعه‌ای شامل بازی‌ها و فرنچایزهای رترو که در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی روی پلتفرم‌ها و نسل‌های مختلف کنسول‌ها عرضه شدند.

طبق گفته‌ی رسانه یوروگیمر، کسب آی‌پی‌های مورد بحث توسط آتاری، بخشی از برنامه این شرکت برای خرید کاتالوگ بازی‌های ناشرها و توسعه‌دهندگان قدیمی از جمله Micropose ،Infogrames و Accolade است. آتاری در ادامه تایید کرد که در حال حاضر مالک علامت تجاری Accolade به حساب می‌آید. شرکت Atari فهرست کامل فرانچایزها و بازی‌هایی را اعلام نکرد که با این خرید صاحب آن‌ها شده است. ولی به تعدادی از بازی‌ها از جمله Bubsy ،Demolition Racer ،Hardball ،1942: Pacific Air War ،F-117A و F-14 Air Combat اشاره داشت.

آتاری در ادامه توضیح داد که قصد دارد این ویدیوگیم‌های کلاسیک را ازطریق انتشار فیزیکی و دیجیتالی روی کنسول‌ها و کامپیوترها، در دسترس مخاطبان جدید قرار دهد. همچنین این شرکت در ادامه گفت که ممکن است روی توسعه‌ی بازی‌های جدید در برخی از فرنچایزهای کلاسیک کار کند. آتاری در ماه‌های گذشته در حال گسترش استودیوهای خود و تصاحب تیم‌های بازی‌سازی جدید بوده که یکی از این توسعه‌دهندگان، استودیو Nightdive است. نایتدایو اخیرا توسط آتاری خریده شد و در حال حاضر روی ریمیک System Shock کار می‌کند.

نظر شما درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی چیست؟ آن‌ها را با ما به اشتراک گذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده