// شنبه, ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۸

مایکروسافت در حال بازنگری رابط کاربری هوم ایکس باکس

پس از گلایه طرفداران از شلوغی پیش‌زمینه رابط کاربری جدید ایکس باکس، مایکروسافت در حال بازنگری هوم ایکس باکس است.

سال گذشته بود که شرکت مایکروسافت به‌صورت آزمایشی یک رابط کاربری جدید برای هوم ایکس باکس عرضه کرد که در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد، اما طرفداران از رابط کاربری کاشی‌کاری شده کهنه آن که باعث می‌شود پیش‌زمینه پویا و والپیپر کنسول به چشم نیاید، راضی نیستند. رابط کاربری جدید ایکس باکس شبیه یک تبلیغ عظیم از سرویس ایکس باکس گیم پس است و اکنون مایکروسافت هم تصدیق کرده که مقداری شلوغ به‌نظر می‌رسد.

آیوی کریسلوف، مدیر ارشد تجربه ایکس باکس در یک پست وبلاگی نوشت: «ما از شما شنیدیم که تبلیغات بالای هوم فضای کافی برای لذت بردن از پیش‌زمینه باقی نمی‌گذاشت و حس شلوغی منتقل می‌کرد. ما در حال کار برای متعادل‌سازی تجربه، دسترسی‌پذیری و عملکرد و نیاز جامعه کاربران هستیم و می‌خواهیم یک تجربه هوم عالی و تازه برای شما عرضه کنیم».

اکنون مایکروسافت این رابط کاربری تازه را برای آزمایش‌گران حذف کرده و این تجربه را متوقف کرده تا برای تغییرات بزرگ‌تر آماده شود. کریسلوف می‌گوید تیم ایکس باکس به‌زودی اطلاعات بیشتری درباره رابط کاربری جدید هوم ایکس باکس به‌اشتراک خواهد گذاشت: «بابت تمامی بازخوردهای شما متشکریم. این یک جز کلیدی از پروسه ما است و تیم ما به‌سختی کار می‌کند تا آن را در تجربه کاربری بگنجاند و در اختیار شما برای استفاده کردن قرار دهد».

طراحی مفهومی از رابط کاربری جدید ایکس باکس

می‌توان امیدوار بود این رابط کاربری جدید به مانند تصویر فوق شبیه طراحی‌های مفهومی کاربران باشد که پیش‌زمینه را در مرکز تجربه قرار داده و قابلیت‌های شخصی‌سازی بسیار بیشتری دردسترس قرار می‌دهد.

اهمیت دادن مایکروسافت به انتقادات و نظرات طرفداران درباره این بخش از رابط کاربری ایکس باکس مایه خشنودی است. این شرکت چندین بار در دهه گذشته داشبورد ایکس باکس را بازطراحی کرده است؛ اما اکنون به‌نظر این داشبورد تا بخش زیادی در مسیر درست قرار دارد و تنها یک رابط کاربری جدید هوم ایکس باکس و برخی بهبودها برای Xbox DVR مورد نیاز است تا تکمیل شود.

مایکروسافت در چند سال گذشته چندین قابلیت مفید به داشبورد ایکس باکس اضافه کرده که شامل یکپارچه‌سازی با دیسکورد، حالت شب، داشبورد 4K و چند تنظیم برای ذخیره انرژی است.


منبع TheVerge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده