// دوشنبه, ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۲

شایعه: کنسول دستی جدید پلی استیشن در ماه نوامبر عرضه خواهد شد

به‌گفته یکی از خبرنگاران باسابقه، کنسول دستی جدید پلی استیشن در ماه نوامبر امسال عرضه خواهد شد.

در طی چند ماه اخیر شایعات مختلفی پیرامون پلی استیشن شکل گرفته است. از مدل جدید پلی استیشن 5 با درایو دیسک قابل جداسازی که امسال منتشر خواهد شد گرفته تا شوکیس جدید پلی استیشن قبل از مراسم سامر گیم فست. همچنین شایعه شده پلی استیشن 5 پرو هم در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

اما شاید جدیدترین شایعه کنسول دستی جدید پلتفرم سونی است. جف گراب، یکی از افراد معتبر صنعت گیم گزارشی درباره این کنسول دستی و تمرکز آن بر استریم ابری منتشر کرده بود. سپس تام هندرسون گزارش داد این کنسول جدید با نام رمز Q Lite شناخته شده و با استفاده از قابلیت Remote Play آثار پلی استیشن 5 را اجرا خواهد کرد. اما مسئله مهم این است که این کنسول دستی چه‌زمانی عرضه خواهد شد.

هندرسون قبلا گفته بود قبل از PS5 Pro و بعد از مدل جدید پلی استیشن 5 شاهد عرضه آن خواهیم بود. حال در آخرین پادکست Iron Lords او افشا کرده با برنامه کنونی عرضه Q Lite در ماه نوامبر امسال (آبان - آذر) است. او گفت:
«این کنسول دستی قرار است بین پلی استیشن 5 پرو که درحال‌حاضر زمان عرضه آن اواخر ۲۰۲۴ است و PS5 با درایو دیسک قابل جداسازی در انتهای سال میلادی جاری عرضه شود. بسیاری گفتند این کنسول دستی قرار است ۲۰۲۴ عرضه شود؛ اما اکنون ظاهرا این تاریخ ماه نوامبر است».

عرضه چندین محصول سخت‌افزاری جدید از طرف سونی جالب به‌نظر می‌رسد؛ به‌خصوص که به‌تازگی هدست واقعیت مجازی PSVR2 هم انتشار یافته بود. گزارش شده این هدست ۳۰۰ هزار نسخه فروخته است و ظاهرا شرکت سونی قصد دارد برنامه تولیدی خود را ۲۰ درصد کم کند. به‌هرصورت باید منتظر اعلام رسمی سونی درباره PS5 جدید که شایعه شده سپتامبر عرضه می‌شود و کنسول دستی آن باقی بمانیم.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده