نویسنده: فراز پاشایی
// دوشنبه, ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۲

الکترونیک آرتز تمایلی به ساخت قسمت سوم سری بازی‌های Alice ندارد

امریکن مک‌گی، سازنده سری بازی‌های آلیس در جدیدترین صحبت‌های خود اعلام کرده است که EA از تأمین بودجه‌ی مالی ساخت نسخه‌ی سوم این مجموعه خودداری می‌کند.

اولین نسخه از سری بازی‌های آلیس در سال ۲۰۰۰ میلادی با ‌عنوان American McGee's Alice عرضه شد. دومین قسمت از این مجموعه نیز در سال ۲۰۱۱ میلادی با نام Alice: Madness Returns منتشر شد. این دو اثر به‌ ترتیب توانستند از جانب منتقدها، در وبسایت متاکریتیک میانگین نمرات ۸۵ و ۷۵ را کسب کنند. بازی نخست توسط استودیو بازی‌سازی Rogue Entertainment توسعه یافت. روند طراحی و توسعه قسمت دوم نیز توسط استودیو Spicey Horse انجام شد. الکترونیک آرتز وظیفه انتشار هر دو اثر نام‌برده‌ را برعهده داشته است. این اثر اکشن ماجراجویی با حال و هوای گوتیک خود تجربه‌ی منحصربه‌فردی را برای کاربرها رقم زد. طرفداران آثار معرفی‌شده مدت زمان زیادی را در انتظار نسخه‌ی سوم این مجموعه گذرانده‌اند و از ایده و فرضیه ساخت و تجربه قسمت جدید این سری بازی استقبال می‌کنند. بااین‌حال براساس تازه‌ترین اخبار دنیای بازی، طبق گفته‌ی مک‌گی که طراح این آثار است، به نظر می‌رسد در حال حاضر خبری از ساخت این بازی نیست.

تصویری از بازی Alice: Madness Returns

مک‌گی به‌عنوان طراح و کارگردان این بازی، مدت زمانی را در حال تلاش برای دریافت چراغ سبز از جانب EA برای توسعه و ساخت نسخه سوم این مجموعه سپری کرد که با نام Alice: Asylum شناخته می‌شود. بااین حال به نظر می‌رسد این اتفاق رخ نخواهد داد. این شخص به‌تازگی در یک پستی که در وبسایت Patreon منتشر شده است، تاکید کرد که الکترونیک آرتز تمایلی به تامین بودجه برای سومین بازی Alice ندارد. از طرفی دیگر نیز جالب است بدانید شرکت مورد نظر حاضر به واگذاری امتیاز این اثر و فروش IP آن نیست. امریکن مک‌گی گفت:‌ «در مورد موضوع بودجه، آن‌ها درنهایت تصمیم گرفتند که براساس یک تحلیل داخلی از IP، شرایط بازار و جزئیات پروپوزال تولید از پروژه چشم‌پوشی کنند. این شخص در ادامه بیان کرد: «در مورد سؤال لایسنس، آن‌ها پاسخ دادند که Alice بخش مهمی از کاتالوگ کلی بازی EA است و فروش یا صدور مجوز آن، کاری نیست که آن‌ها در حال حاضر آماده انجام آن باشند».

متاسفانه وقوع این امر به این معنا است که امریکن مک‌گی هیچ راهی را برای ساخت بازی Alice: Asylum پیش روی خود نمی‌بیند. این شخص در ادامه گفت: «در این نقطه، ما تمام تلاش خود را برای ساخت بازی جدید آلیس انجام دادیم. با پاسخ‌های EA، هیچ راه دیگری برای پیشرفت پروژه وجود ندارد. به این ترتیب، ما این صفحه Patreon و فعالیت‌های پیش تولید مرتبط را در به‌طور موقت متوقف کردیم. محتوا در جای خود باقی خواهد ماند. Alice: Asylum به پایان رسیده است».

باتوجه‌به موارد گفته‌شده در حال حاضر مشخص نیست که آیا EA در آینده رویکرد خود را نسبت به این پروژه تغییر خواهد داد یا خیر.

نظر شما عزیزان چیست؟‌ آیا دو نسخه ابتدایی را تجربه کرده‌اید؟ دیدگاه و نظرات خود را در مورد آخرین اخبار بازی با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده