// یکشنبه, ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۳

جنگ قانونی نوشیدنی‌های Monster Energy علیه مجموعه Monster Hunter

برند Monster Energy از مجموعه Monster Hunter شرکت کپکام به‌خاطر داشتن کلمه Monster در اسم خود شکایتی ثبت کرده است.

شرکت Monster Energy از مجموعه Monster Hunter به‌دلیل داشتن کلمه Monster در اسم این سری از شرکت کپکام شکایت کرده است. برند مانستر انرژی که به‌خاطر نوشیدنی‌های انرژی‌زا و اسپانسری چندین مراسم در صنعت گیمینگ شناخته می‌شود، یک مبارزه علامت تجاری با کپکام آغاز کرده است. درواقع این اولین‌باری نیست که این شرکت چنین کاری می‌کند و آن‌ها سابقه دارند که به‌خاطر وجود کلمه مانستر در نام بازی‌ها علیه سازندگان و ناشران دعوی حقوقی آغاز کنند.

به‌گفته رسانه Automaton Media در ژاپن، دارنده حق امتیاز مانستر انرژی یک شکایت علیه ثبت علامت تجاری مانستر هانتر و حتی Pokemon ثبت کرده چون می‌گوید نام این آثار باعث سردرگمی با برند آن‌ها می‌شود. درست است که این قضیه کمی عجیب به‌نظر می‌رسد، اما مانستر انرژی پیش‌تر موفق شده بود یوبیسافت را مجبور کند نام بازی Gods and Monsters را به Immortals Fenyx Rising تغییر دهد.

اما خوشبختانه اداره ثبت اختراع ژاپن به حرف مانستر انرژی اهمیت نداده است و اعلام کرده «هیچ ریسک ایجاد سردرگمی با محصول اصلی وجود ندارد». ادامه دادن این جنگ قانونی شاید به‌نفع مانستر انرژی نباشد چون با همین منطق نینتندو و کپکام هم می‌توانند ادعا کنند این شرکت خود درحال ایجاد سردرگمی است یا هر شرکت دیگری با داشتن کلمه انرژی در نام خود می‌تواند علیه شرکت نام‌برده دعوی ثبت کند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده