// جمعه, ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۱

شایعه: در رابطه بین اسکوئر انیکس و مایکروسافت مشکلی وجود دارد

چند بازی اخیر اسکوئر انیکس برای ایکس باکس منتشر نشده‌اند و همین باعث به وجود آمدن شایعاتی درباره رابطه این دو شرکت شده است.

رابطه بین مایکروسافت و اسکوئر انیکس همواره با نقاط منفی و مثبتی مواجه بوده است؛ اما وقتی در دوران پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360، مجموعه Final Fantasy دیگر انحصاری پلی استیشن نبود، تصور بر این بود که در آینده مسیر این دو شرکت هموارتر خواهد بود. اما در سال‌های اخیر لزوما شاهد این امر نبوده‎‌ایم.

همان‌طور که قابل حدس است، این قضیه نشان‌دهنده رابطه نه‌چندان مناسب بین اسکوئر انیکس و مایکروسافت است. حال جز کوردن در یک گزارش در رسانه ویندوز سنترال ادعا کرده شایعات متعددی شنیده است که در رابطه این دو شرکت از نظر عملکردی مشکلی وجود دارد و ادامه داده نشانه‌ای مبنی‌بر بهبود این رابطه در سال‌های آتی وجود ندارد.

او در ادامه گفته احتمالا این مشکل بیشتر تقصیر مایکروسافت است تا اسکوئر انیکس. این صحبت برخلاف صحبت‌هایی است که ادعا می‌کنند شرکت سونی به اسکوئر انیکس پول پرداخت کرده تا مانع عرضه آثار آن روی ایکس باکس شود.

با اینکه آثاری نظیر NieR Automata و Dragon Quest 11 برای کنسول‌های ایکس باکس پورت شدند، اما بسیاری از بازی‌های اسکوئر انیکس هم برای این پلتفرم عرضه نشدند. ریمیک فاینال فانتزی ۷ و Final Fantasy 16 بازی‌های مهمی هستند که انحصاری پلی استیشن باقی ماندند؛ اما آثار کوچک‌تری نظیر LIVE A LIVE، بازی Octopath Traveler 2، بازی Tactics Ogre Reborn و ریمستر Final Fantasy Pixel هم روی پلتفرم‌های متعددی به‌جز ایکس باکس منتشر شدند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده