// چهار شنبه, ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۶

شایعه: کنسول دستی بعدی پلی استیشن با اسم رمز Q Lite در دست ساخت است

یکی از خبرنگاران معتبر دنیای بازی ادعا می‌کند کنسول دستی جدید سونی با اسم رمز Q Lite دردست توسعه است و بعد از مدل جدید پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد.

پس از چندین روز گمانه‌زنی، رسانه Insider-Gaming و شخص تام هندرسون گزارش داده‌اند که یک کنسول پلی استیشن دستی جدید در حال ساخت است. این کنسول با اسم رمز Q Lite شناخته شده و جدیدترین وسیله سخت‌افزاری سونی است که نیازمند پلی استیشن 5 خواهد بود. این کنسول یک دستگاه استریم ابری نخواهد بود و به‌جای آن از قابلیت Remote Play پلی استیشن 5 استفاده می‌کند؛ قابلیتی‌که در چند هفته اخیر سونی در حال تبلیغ آن بوده است.

این کنسول جدید نیازمند اتصال دائمی به اینترنت است و از قابلیت استریم تطبیقی تا رزولوشن 1080p و نرخ فریم ۶۰ بهره می‌برد. درباره ویژگی‌های فیزیکی این دستگاه، نمونه‌های اولیه آن بدین شکل است که کنسول بسیار شبیه دسته پلی استیشن 5 بوده؛ اما یک LCD تاچ ۸ اینچی در مرکز آن قرار دارد. این دستگاه از تریگرهای تطبیقی برای بازخورد لمسی برخوردار است و شامل تمامی مواردی که از یک کنسول دستی انتظار دارید نظیر دکمه صدا، اسپیکر و جک ورودی صوت است.

کنسول PS5 PRO

این کنسول در مرحله تضمین کیفیت است و زمان عرضه آن پیش از پلی استیشن 5 پرو و بعد از پلی استیشن 5 جدید با درایو دیسک قابل جداسازی در نظر گرفته شده است. همان‌طور که پیش‌تر توسط جف گراب اعلام شده بود، سونی قصد معرفی فاز دوم PS5 را دارد که به موج بعدی بازی‌های آن اشاره دارد.

البته این فاز دوم از نظر سخت‌افزاری هم صادق است که شامل پلی استیشن 5 جدید با درایو دیسک قابل جداسازی، پروژه نوماد که ایرفون بی‌سیم است، پروژه Voyager که هدست بی‌سیم است و کنسول دستی Q Lite می‌شود که همگی در یک بازه بسیار کوتاه عرضه خواهند شد. همچنین کنسول پلی استیشن 5 پرو هم برای عرضه در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. پس می‌توان از شوکیس بعدی پلی استیشن انتظارات بالایی داشت.


منبع Insider-Gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده