نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۲

شگفت‌زدگی کارگردان Final Fantasy XVI از سرعت بالای SSD پلی استیشن 5

هیروشی تاکای، کارگردان بازی Final Fantasy XVI اعلام کرد که تحت تأثیر سرعت بالای SSD کنسول پلی استیشن 5 قرار گرفته است.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که هیروشی تاکای، کارگردان بازی Final Fantasy XVI در بلاگ پلی استیشن از قدرت بالای پلی استیشن 5 به‌ویژه سرعت زیاد SSD کنسول نسل ۹ شرکت سونی تمجید کرده است. در گذشته تیم سازنده اعلام کرد که قدرت زیاد کنسول PS5 برای دستیابی به تمام پتانسیل‌های فاینال فانتزی ۱۶ حیاتی است. هیروشی تاکای نیز تصریح کرد که خلق این بازی اکشن نقش‌آفرینی بدون جدیدترین کنسول خانگی سونی امکان‌پذیر نبود.

هیروشی تاکای گفت: «میزان حافظه و سرعت بالای SSD پلی استیشن 5 مواردی بودند که توجه من را جلب کردند. در طول این سال‌ها با سخت‌افزارهای زیادی کار کردم و می‌توانم بگویم که بسیاری از آن‌ها در برقراری توازن مناسب بین قابلیت‌های سخت‌افزاری و میزان حافظه موفق نبودند. اما پلی استیشن 5 فرق دارد و دارای حافظه کافی برای بهره‌برداری کامل از سخت‌افزار است. من در طول توسعه بازی تحت تأثیر سرعت SSD این کنسول قرار گرفتم».

بازی Final Fantasy 16 برای انتشار در تاریخ ۱ تیر (۲۲ ژوئن) روی کنسول پلی استیشن 5 در نظر گرفته شده است. این بازی دارای دو حالت گرافیکی در کنسول PS5 است که بسته به اولویت بازیکن‌ها روی وضوح یا نرخ فریم تمرکز می‌کند. هفته گذشته نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده بازی اعلام کرد که برای تکمیل فاینال فانتزی ۱۶ به‌شکل ۱۰۰ درصد به ۷۰ تا ۸۰ ساعت زمان نیاز است. طرفدارها می‌توانند چند هفته قبل از انتشار بازی به‌سراغ تجربه دمو آن بروند.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده