// شنبه, ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۹

فروش کمتر از حد انتظار هدست پلی استیشن وی آر 2 در ابتدای عرضه

گزارش شده است هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR2 در ابتدای راه خود فروشی ضعیف و کمتر از حد انتظار داشته است.

به نظر می‌رسد هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر ۲ شروعی ضعیف داشته است و انتظار می‌رود تا پایان ماه مارس ۲۷۰ هزار واحد از این هدست به فروش رفته باشند. به گزارش رسانه بلومبرگ، این عدد توسط شرکت تحقیقاتی IDC ارائه شده است. با اینکه فروش ۲۷۰ هزار واحد را نمی‌توان رقم کمی دانست، اما سال گذشته گزارش شده بود سونی قصد دارد تا پایان ماه مارس دو میلیون نسخه PSVR2 بفروشد.

فرانسیسکو جرومینو، معاون داده و تحلیل IDC به بلومبرگ گفته سونی برای جلوگیری از اینکه عرضه این هدست به یک فاجعه کامل تبدیل شود، باید قیمت آن را کاهش دهد. این هدست درحال‌حاضر قیمتی ۵۴۹.۹۹ دلاری دارد که اگر قیمت ۴۹۹.۹۹ دلاری پلی استیشن 5 را هم در نظر بگیریم، رقم بالایی می‌شود.

جرومینو گفت: «مشتریان در سراسر جهان با افزایش هزینه زندگی، افزایش نرخ تورم و اخراج‌های بیشتری رو‌به‌رو می‌شوند. هدست‌های واقعیت مجازی در شرایط اقتصادی کنونی اولویت بسیاری از مشتریان نیستند. من فکر می‌کنم یک کاهش قیمت برای PSVR2 نیاز است تا این محصول جدید تبدیل به یک فاجعه نشود».

این هدست در ماه فوریه عرضه شد و در زمان عرضه دارای ۴۲ بازی از جمله Horizon: Call of the Mountain بود. همچنین چندین به‌روزرسانی واقعیت مجازی برای بازی‌های تحسین‌شده‌ای نظیر گرن توریسمو ۷ و Resident Evil Village هم برای این هدست انتشار یافتند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده