نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۸ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۱

نمایش دنیای چشم نواز Final Fantasy 16 در تریلر جدید این بازی

اسکوئر انیکس ضمن تأیید اجرای ۶۰ فریم بر ثانیه‌ی بازی Final Fantasy 16 در حالت عملکرد PS5، تریلر جدیدی از بازی خود را در جریان PAX East 2023 به نمایش گذاشت.

بازی Final Fantasy XVI یکی از مهم‌ترین نمایش‌های PAX East 2023 بود که جزئیات بیشتری از دنیای Valisthea را برای طرفداران نمایان می‌کرد. اما ضمن نمایش تریلر جدیدی از این بازی، توسعه‌دهندگان اسکوئر انیکس به پاسخگویی به برخی سؤالات جوامع طرفداری و رسانه‌های مختلف پرداختند که در نتیجه‌ی آن اطلاعات بیشتری از نحوه اجرای بازی روی کنسول PS5 ارائه شده است.

اما پیش از هر چیزی در ادامه می‌توانید به تریلر جدید فاینال فانتزی 16 نگاهی داشته باشید:

دانلود از آپارات

هدف اصلی این ویدیو نمایش مناظر مختلفی از دنیای Valisthea است که بازیکنان در حین ماجراجویی‌های خود با آن‌ها مواجه خواهند شد و در نگاه اول عملکرد بی عیب و نقص کارگردانی هنری بازی را به نمایش می‌گذارد.

اما همان‌طور که اشاره شد، دراین‌میان اشاراتی هم به جوانب فنی این بازی شد که از جمله‌ی آن‌ها باید به برخورداری Final Fantasy 16 از دو حالت گرافیکی و «عملکرد» برای ارائه روان‌ترین تجربه ممکن برای کاربران اشاره کرد. حالت اول، گرافیک بازی را تا حد زیادی ارتقاء داده و رزولوشن 4K با نرخ فریم ۳۰ را برای بازی به همراه دارد. درحالی که حالت دیگر روی عملکرد بازی تمرکز داشته و احتمالاً در حالت ۶۰ فریم‌برثانیه و 1440p اجرا خواهد شد.

اسکوئر انیکس تصمیم گرفته تا این بازی را به‌صورت جهان باز طراحی نکند و در عوض مجموعه‌ی بزرگ و منتخبی از لول‌های سندباکس را برای محیط بازی در نظر بگیرد. براساس توضیحات تیم سازندگان این بازی، نکته‌ی مثبت و برتری این رویکرد، فراهم شدن فرصت بیشتر برای توسعه‌دهندگان است تا تلاش بیشتری در خلق دنیای زنده‌ی هریک از این لوکیشن‌ها داشته باشند و این موضوع کاملاً از تریلری که به نمایش گذاشتند مشخص است.

Final Fantasy 16 در تاریخ ۲۲ ژوئن (۱ تیر) برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده