نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۷ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۱

زمان انتشار حالت RTX Path Tracing بازی Cyberpunk 2077

سی دی پراجکت رد در رویداد GDC 2023 اعلام کرد که حالت Overdrive Mode بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۱۱ آوریل ۲۰۲۳ (۲۲ فروردین ۱۴۰۲) منتشر خواهد شد.

بازی Cyberpunk 2077 به‌زودی به جدیدترین تکنولوژی ارتقا گرافیکی بازی‌های انویدیا به اسم RTX Path Tracing مجهز خواهد شد. علاوه‌بر این قابلیت Shader Execution Reordering نیز برای این بازی در دسترس قرار خواهد گرفت. این ویژگی برای پردازنده‌های گرافیکی Ada Lovelace ارائه شده است و به بهینه‌سازی ورک‌لودهای GPU می‌پردازد. در نتیجه نتایج بهتری را در حالت پث تریسینگ به ارمغان خواهد آورد.

محیط بازی سایبرپانک 2077 با پث تریسینگ

بازی Cyberpunk 2077 علاوه‌بر ویژگی‌های جدید SER و RTX Path Tracing از DLSS 3 نیز پشتیبانی می‌کند. متأسفانه انویدیا و CDPR هنوز تصاویر تازه و ویدیوهایی از گیم‌پلی بازی و عملکرد ویژگی‌های یادشده ارائه نکردند، اما انتظار می‌رود که در این فاصله شاهد ارائه‌ی نتایج بیشتر از دستاورد جدید تیم سبز باشیم. این شرکت اخیرا SDK یا کیت توسعه نرم‌افزاری Path Tracing را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد تا تغییر این شرایط را آغاز کند.

این روش به مراتب پیشرفته‌تر از روش‌هایی مانند ری تریسینگ است که در آن یک الگوریتم باید مسیرهای مختلف حرکت پرتوهای نور را محاسبه کند و یک صحنه‌ی کامل را به وجود آورد. بعد از آن از این مسیرهای متعدد میانگین گرفته می‌شود و پس از رنگ‌آمیزی به‌علاوه‌ی تنظیم میزان روشنایی و نحوه تابش نور، پیکسل ها به‌صورت دقیق محاسبه و ایجاد می‌شوند.


منبع dsogaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده