// پنجشنبه, ۳ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۹

شرکت آتاری استودیو Nightdive را خریداری کرد

شرکت آتاری موفق به خریداری استودیو نایت‌دایو، متخصص ساخت ریسمتر آثار قدیمی شده است.

شرکت آتاری به توافقی دست پیدا کرده تا استودیو Nightdive را خریداری کند. انتظار می‌رود این معامله در ماه آوریل تکمیل شود و آتاری با پرداخت ۱۰ میلیون دلار که نصف آن به‌صورت نقدی و نصف دیگر به‌شکل سهام آتاری است، موفق‌به خرید استودیو شود. سپس در طی سه سال آینده آتاری براساس عملکرد آینده نایت‌دایو ۱۰ میلیون دلار دیگر هم پرداخت خواهد کرد.

استودیو نایت‌دایو در سال ۲۰۱۲ توسط استفن و الیکس کیک، دو هنرمند سابق شرکت سرگرمی آنلاین سونی، پس از اینکه استفن یک نسخه قدیمی از System Shock 2 خریداری کرد و متوجه شد این بازی سال ۱۹۹۹ روی رایانه خود کار نمی‌کند، افتتاح شده بود. از زمان شروع فعالیت استودیو، آن‌ها در ریمستر آثار قدیمی و ارائه امکان تجربه آن‌ها روی سیستم‌های مدرن با رزولوشون و نرخ فریم ارتقا یافته، تمرکز کرده‌اند.

پورت‌های اخیر نایت‌دایو شامل Turok Dinosaur Hunter، Turok 2: Seeds of Evil، دووم ۶۴، Forsaken Remastered، بازی Quake، بازی Shadow Man Remastered، بازی PowerSlave Exhumed و System Shock: Enhanced Edition است. آن‌ها اکنون درحال کار روی ریمستر سه بازی SiN، سیستم شاک ۲ و Rise of the Triad هستند.

Shodan در کنار لوگوی بازی System Shock 2

این استودیو پس از استخدام آلبرت مارتین، یکی از طرفداران رزیدنت اویل ۴ که هشت سال صرف ساخت یک ماد HD برای این بازی کرد و دادن اولین تجربه صنعت بازی به او، خبرساز شده بود. در بیانیه‌ای، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره آتاری گفت: «تخصص اثبات‌شده نایت‌دایو و سابقه موفقیت‌آمیز آن‌ها در تجاری‌سازی IPهای رترو به‌خوبی با استراتژی کنونی آتاری هم‌تراز می‌شود و من اطمینان دارم که استعداد، تکنولوژی و نمونه‌کار فرانچایزی آن‌ها در موفقیت آینده آتاری مشارکت خواهد داشت».

استفن کیک، مدیرعامل Nightdive و لری کوپرمن، مدیر توسعه تجاری استودیو هم در یک بیانیه مشترک گفتند: «نایت‌دایو و آتاری تاریخچه مشترک طولانی با هم دارند و ما می‌دانیم آتاری اشتیاق ما را برای بازی‌های رترو و تمرکز ما روی توسعه بازی‌های ریمستر و جدید باکیفیت که باعث سربلندی بازی اصلی می‌شود، دارد. ازآنجایی‌که ما می‌خواهیم تجارت خود را رشد داده و توانایی خود را گسترش دهیم، هیچ شریک بلندمدت بهتری از آتاری برای ما وجود ندارد».


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده