نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۱ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۴

برنامه مایکروسافت برای راه‌اندازی فروشگاه اپلیکیشن موبایل مبتنی‌بر ایکس باکس

فیل اسپنسر تأیید کرد که مایکروسافت برای راه‌اندازی یک فروشگاه اپلیکیشن موبایل مبتنی‌بر ایکس باکس برنامه دارد.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس اخیرا در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز بار دیگر خاطر نشان کرد که شرکت مایکروسافت برنامه‌هایی برای راه‌اندازی یک فروشگاه اپلیکیشن موبایل مبتنی‌بر Xbox در سر دارد.

فیل اسپنسر اظهار داشت: «می‌خواهیم در موقعیتی باشیم که بتوانیم محتواهای تولیدی خود و سایر شرکای ثرد-پارتی‌مان برای ایکس باکس را به کاربران پلتفرم‌های مختلف ارائه کنیم. فعلا قادر به انجام این کار در دستگاه‌های موبایل نیستیم، اما می‌خواهیم در مسیر پایه‌ریزی دنیایی قدم برداریم که این دستگاه‌ها نیز امکان بهره‌مندی از آن را داشته باشند».

فروشگاه اپلیکیشن موبایل ایکس باکس مراحل توسعه را طی می‌کند تا درست در زمان پیاده‌سازی قانون بازارهای دیجیتال (DMA) کارش را آغاز کند که از ماه مارس ۲۰۲۳ اجرایی می‌شود و می‌تواند از سال ۲۰۲۴ گوگل و اپل را مجبور به پذیرش فروشگاه‌های ترد-پارتی کند. قانون بازارهای دیجیتال مجموعه‌ای از قوانین تازه برای ایجاد شرایطی است که شرکت‌ها بتوانند به‌طور برابر و بدون مزیت خاص نسبت‌به سایرین فعالیت کنند.

فیل اسپنسر در این‌باره گفت: «قانون بازارهای دیجیتال در راه است و این‌ها مواردی هستند که برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم. به عقیده‌ی من، این یک فرصت بزرگ برای ما خواهد بود». برنامه مایکروسافت برای راه‌اندازی فروشگاه اپلیکیشن موبایل مبتنی‌بر ایکس باکس اولین‌بار ازطریق یکی از بخش‌های پرونده تصاحب اکتیویژن بلیزارد در اکتبر ۲۰۲۲ فاش شد. از آن زمان این خرید توسط نهادهای نظارتی مختلف ازجمله کمیسیون اروپا مورد بررسی قرار گرفته است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده