// چهار شنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۱

قرارداد ۱۰ ساله مایکروسافت با شرکت کلاد گیمینگ Ubitus

شرکت مایکروسافت قرارداد ۱۰ ساله‌ای برای عرضه آثار پی‌سی ایکس باکس روی سرویس کلاد گیمینگ Ubitus امضا کرده است.

از زمان اعلام رسمی معامله ادغام مایکروسافت با شرکت اکتیویژن بلیزارد، این رخداد یکی از مهم‌ترین اخبار صنعت گیمینگ بوده است. شرکت سونی از همان موقع تاکنون با این معامله مخالف است و ادعا می‌کند تکمیل آن باعث کاهش کیفیت آثار اکتیویژن بلیزارد روی پلی استیشن می‌شود. باوجود این مخالفت، فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت تلاش می‌کند این معامله تکمیل شود.

امروز اسپنسر از همکاری جدید مایکروسافت با Ubitus، یک شرکت کلاد گیمینگ رونمایی کرده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد بازی‌های پی‌سی و در آینده اکتیویژن بلیزارد را استریم کنند. او در توییتی نوشت: «مایکروسافت و Ubitus، یک ارائه‌دهنده کلاد گیمینگ برجسته، یک قرارداد همکاری ۱۰ ساله امضا کرده‌اند تا بازی‌های پی‌سی ایکس باکس و آثار اکتیویژن بلیزارد پس از تکمیل معامله روی این سرویس استریم شوند. تعهد ما دادن انتخاب‌های بیشتر به بازیکنان بیشتر است».

یوتیبوس خود را یک ارائه‌دهنده بازی ابری معرفی می‌کند که به شرکت‌های مخابراتی و بازیسازی کمک می‌کند پلتفرم کلاد گیمینگ خود را بسازند. این شرکت در توکیوی ژاپن واقع شده و همین حالا میزبان نام‌های بزرگی در صنعت بازی است. در صفحه مشتریان و همکاران این شرکت همکاری آن‌ها با کپکام، توکی و 505 گیمز به چشم می‌خورد.

بازی های ایکس باکس گیم پس روی هدست متا کوئست

این معامله بدین معنا است که برای ۱۰ سال آتی بازی‌های اکتیویژن بلیزارد و ایکس باکس پی‌سی ازطریق بازی ابری قابل تجربه خواهند بود. کلاد گیمینگ به‌معنای روند پردازش اطلاعات بازی به‌جای تکیه بر سخت‌افزار یا یک کنسول، ازطریق اینترنت به سرورهایی واگذار شود. این کار برای ذخیره فضا و آسان سازی پروسه گیمینگ طراحی شده است.

یوبیتوس یکی از طرفداران NFT است. این توکن‌ها به‌صورت مجازی وجود داشته و ظاهرا مشارکت آن‌ها در فضای گیمینگ درحال رشد است. همکاری مایکروسافت با این شرکت بدین معنا است که آن‌ها باور دارند NFT در آینده گیمینگ نقش خواهد داشت. شرکت یوبیتوس درباره این معامله نوشت:

«ما از انعقاد یک قرارداد ۱۰ ساله با مایکروسافت برای اجازه دسترسی به بازیکنان به استریم بازی‌های رایانه‌های شخصی ایکس باکس و آثار اکتیویژن بلیزارد پس از تکمیل معامله مفتخر هستیم. این همکاری باعث بهبود کاتالوگ ما با فرانچایزهای خوشنام می‌شود و تعداد این کاتالوگ هم به بیش‌از هزار بازی افزایش می‌یابد. درنتیجه به وظیفه خود که ارائه بازی‌های باکیفیت به پلتفرم‌ها و بازیکنان بیشتر در کشورهای بیشتر است، ادامه می‌دهیم».

گفتنی است هنوز نتیجه نهایی معامله ادغام اکتیویژن بلیزارد با مایکروسافت مشخص نیست؛ اما توییت اخیر اسپنسر بار دیگر نشان‌دهنده اعتماد او از تکمیل معامله است. قرار است سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) تا اواخر ماه آوریل نتیجه تحقیقات خود را مشخص کند.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده