نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۱

دادگاه اتریشی لوت‌ باکس‌های آلتیمیت تیم FIFA را قمار تشخیص داد

به‌تازگی یک دادگاه اتریشی اعلام کرد لوت باکس‌های آلتیمیت تیم FIFA با قوانین شرط‌بندی این کشور تناقض دارند.

در سال‌های گذشته بحث‌های بسیاری برای درنظرگرفتن لوت‌باکس به‌عنوان نوعی قمار شکل گرفته است و قانون‌گذاران کشورهای مختلف، دیدگاه‌های متفاوتی در مورد این موضوع داشته‌اند. در همین راستا به‌تازگی Games Wirtschaft گزارش داده است که یک دادگاه محلی در کشور اتریش، پس از بررسی‌های مختلفی که داشت اعلام کرد بسته‌های تصادفی ارائه‌شده در بخش آلیتیمت تیم بازی‌های FIFA، قوانین قمار و شرط‌بندی این کشور را نقض می‌کنند.

این دادگاه پس از بررسی‌های مختلف دریافت که باتوجه‌به اینکه محتویات بسته‌ها به‌صورت تصادفی ارائه می‌شوند و ممکن است ارزشی بیشتر یا کمتر از ارزش پولی که خریداران پرداخت می‌کنند داشته باشند، به‌عنوان قمار شناخته می‌شوند و می‌توانند به‌صورت بالقوه برای خریداران سود مالی ایجاد کنند. همچنین براساس حکم این دادگاه، شرکت سونی به بازپرداخت مبلغ ۳۳۸ یورو به شاکی پرونده محکوم شده است.

البته این رای دادگاه مربوط‌به یک پرونده شکایت فردی می‌شود و ارزش جریمه‌ای که دادگاه برای آن در نظر گرفته است، ناچیز به حساب می‌آید. بااین‌حال رای دادگاه اتریش می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقاتی مشابه در آینده باشد. دو شرکت الکترونیک آرتز و سونی هنوز هیچ بیانیه رسمی در پاسخ به این موضوع ارائه نکرده‌اند. بااین‌حال شرکت‌های سازنده و ناشر بازی‌ها بارها در گذشته چنین ادعاهایی را مبنی بر اینکه لوت باکس‌ها به منزله‌ی قمار هستند، رد کرده بودند.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این خبر را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده