// شنبه, ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۱

موفقیت GTA Online حتی سازندگان بازی را شگفت‌زده کرد

موفقیت GTA Online در حدی بوده است که حتی سازندگانش هم انتظار آن را نداشتند و از حد تصور آن‌ها فراتر رفته است.

داستان موفقیت GTA Online اتفاقی فراموش‌نشدنی است. هم بازی GTA V و هم بخش آنلاین آن رکوردهای متعددی از حیث فروش و تعداد بازیکن ثبت کرده‌اند. این موفقیت به‌حدی بوده است که مدیر طراحی GTA Online ادعا می‌کند هرگز خوابش را هم نمی‌دید. اسکات بوچارد، مدیر طراحی راک‌استار نورث دراین‌باره می‌گوید:

«وقتی شروع به کار کردیم، فکر نمی‌کنم حتی در رویای خود می‌دیدیم که ده سال بعد هم آن را ادامه دهیم. موفقیت GTA Online چیزی است که هرگز انتظارش را نداشتیم». بخش آنلاین این بازی تجربه کاملا جدیدی برای راک‌استار بود که سابقه ساخت آثار تک‌نفره مجرمانه داشت. بوچارد افزود وقتی تیم کار روی بازی آنلاین را شروع کرد، که درابتدا بخشی‌از GTA V بود، سازندگان همچنان درحال خو گرفتن به این موقعیت جدید بودند.

می‌توان گفت بخش سرقت‌ها تاثیر به‌سزایی در موفقیت جی‌تی‌ای آنلاین داشتند. ۱۰ سال پس از عرضه، جامعه بازیکنان این اثر فعال‌تر از گذشته است. بوچارد خاطرنشان کرده هدف راک‌استار ادامه دادن به انتشار آپدیت‌های رایگان برای بازیکنان است تا بخش آنلاین را برای همه دردسترس قرار دهد؛ چه تنهایی بازی کنند و چه با گروهی از دوستان.

او درنهایت اظهار کرد: «برای ما بسیار مهم است که بازیکنان روش‌های جدیدی برای اتصال به یکدیگر پیدا کنند؛ چه ازطریق ایونت‌هایی که ما تدارک می‌بینیم و چه ازطریق ابزارهایی که برای خلق محتوا توسط بازیکنان فراهم می‌کنیم».


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده