نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۲

سونی به لطف PS5 بزرگترین مشتری AMD در سال ۲۰۲۲ لقب گرفت

سونی در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳.۷۷ میلیارد دلار SoC پلی استیشن 5 از AMD خریداری کرده را تا با ۱۶ درصد بیشترین سهم را از درآمدهای سالانه این شرکت داشته باشد.

آمار فروش پلی استیشن 5 طی یکی دو سال گذشته همواره تحت تاثیر کمبود تراشه‌های ضروری و محدودیت تولید سونی قرار داشته اما این شرکت موفق شده است تا در ماه‌های اخیر این کمبود را به‌طور کامل جبران کرده و آمار قدرتمندی را در سال ۲۰۲۲ از خود به نمایش بگذارد. درواقع تولید PS5 در سال‌ گذشته میلادی به قدری رونق گرفته که سونی را به بزرگ‌ترین مشتری تراشه‌های AMD در این سال تبدیل کرده است.

AMD در گزارش مالی اخیر خود این موضوع را تایید و اعلام کرد که طی این مدت ۳.۷۷۶ میلیارد دلار خرید تراشه‌های تیم سرخ از سوی سونی به ثبت رسیده تا با یک سهم ۱۶ درصدی پلی استیشن را بزرگ‌ترین خریدار این شرکت معرفی کند.

PS5 در دل لوگوی AMD

سونی به‌تازگی اعلام کرد که PS5 در سراسر جهان بیش از ۳۲ میلیون واحد فروش داشته و کمبود تراشه برای تولید این کنسول درحال حاضر به پایان رسیده تا علاقه‌مندان هیچ مشکلی برای تهیه PS5 با قیمت‌های متناسب نداشته باشند.

همان‌طور که در جریان هستید مایکروسافت هم برای ساخت کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس از SoCهای AMD استفاده می‌کند. اخیرا یک آنالیزور تخمین زده بود که آمار فروش کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس از ۱۸.۵ میلیون واحد عبور کرده باشد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده