نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۴

تعویق مهلت تصمیم گیری کمیسیون اتحادیه اروپا بر سر قرارداد اکتیویژن و مایکروسافت

کمیسیون اتحادیه اروپا آخرین فرصت اعلام تصمیم نهایی برسر معامله‌ی ادغام اکتیویژن بلیزارد با مایکروسافت را تا ماه آوریل به تعویق انداخت.

رگولاتورهای اروپایی خبر جدیدی را در خصوص جدول زمانبندی جلسات تصمیم گیری بر سر پرونده ادغام مایکروسافت با اکتیویژن بلیزارند اعلام کردند که بر‌این‌اساس، مهلت تصمیم گیری برای تأیید یا عدم تأیید بزرگ‌ترین قراداد تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی را ۱۰ روز عقب انداختند تا حالا ۲۵ آوریل ۲۰۲۳ (۵ اردیهشت ۱۴۰۲) آخرین فرصت برای اعلام نتیجه نهایی تلقی شود. به این ترتیب نظر نهاد قانون گذار رقابت و بازار بریتانیا (CMA) و کمیسیون تجارت نیوزیلند نیز در روزهای ۲۶ و ۲۸ آوریل (۶ و ۸ اردیبهشت) اعلام می‌شود.

اتحادیه اروپا به جز اعلام این خبر کوتاه جزئیات بیشتری از پرونده مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد ارائه نکرده است. برخلاف کمیسیون اروپا و تمام تحلیل‌ها و تصمیمات خود را درباره موضوعات محوله پشت درهای بسته صورت می‌دهد، CMA تاکنون اطلاعات زیادی را در اینباره در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

مهلت اعلام نتیجه مذاکرات بر سر قرارداد اکتیویژن بلیزارد

فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت اخیراً گفته بود که آینده ایکس باکس به قرارداد اکتیویژن بلیزارد گره نخورده و حتی اگر جلوی این معامله گرفته شود ایکس باکس به کار خود ادامه خواهد داد. رئیس ایکس باکس پس از برگزاری یک جلسه ارائه‌ی توضیحات به کمیسیون اتحادیه اروپا که در آن از قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری خرید اکتیویژن بلیزارد دفاع می‌کرد، همچنان تلاش خواهد کرد تا مقامات این سازمان را متقاعد کند که این معامله به جنبه رقابت در بازار آسیب نخواهد زد.

این نگرانی وجود دارد که مایکروسافت با این خرید رو به انحصارگرایی در زمینه عرضه آثار پرمخاطب این شرکت به‌خصوص بازی‌های سری کالاف دیوتی خواهد کرد. در هر حال مایکروسافت با بستن قراردادهایی با نینتندو و انویدیا به عرضه این بازی روی پلتفرم‌های بیشتر خبر داده است.


منبع tweaktown
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده