نویسنده: هومن فلاحی
// چهار شنبه, ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۴

تضمین اجرای بی‌نقص بازی Cyberpunk 2077 روی استیم دک

طبق تایید سازندگان بازی، Cyberpunk 2077 روی استیم دک به‌خوبی اجرا خواهد شد.

بیش از دو سال پس از انتشار بازی نقش‌آفرینی Cyberpunk 2077 استودیوی سی‌دی پراجکت رد، حالا شاهد تایید اجرای بی نقص این بازی خیره‌کننده روی کامپیوتر بازی قابل حمل استیم دک شرکت ولو هستیم. اپلیکیشن‌های دارای نشان Verified روی سیستم‌عامل بازطراحی‌‌شده‌ی Steam OS، بازی‌هایی هستند که با گذراندن مراحل آزمایشی همه‌جانبه، توسط تیم توسعه‌دهندگان ولو برای اجرا روی استیم دک تست و ارزیابی شده‌اند.

این نشان به کاربران اطلاع می‌دهد که تجربه‌ی این بازی روی استیم دک، دست‌کم با تجربه‌ی اجرای بازی روی کامپیوترهای گیمینگ مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز که دارای قدرت گرافیکی مشابهی هستند، هیچ‌گونه تفاوتی نخواهد داشت و کاربران در هنگام اجرای بازی، با مشکل گرافیکی یا کنترلی خاصی روبه‌رو نخواهند بود. البته واضح است که کاربران نباید انتظار عملکردی مشابه با اجرای بازی روی کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن و ایکس باکس از بازی داشته باشند.

اما براساس گزارش دارندگان پلتفرم استیم دک در ماه‌های اخیر، بازیکنان می‌توانندبه‌صورت همراه و در حال حرکت ماجراجویی در شهر سایبرپانکی نایت سیتی را با تنظیمات گرافیکی متوسط و نرخ فریم ۳۰ یا ۴۰ تجربه کنند. البته ابزار مبتنی‌بر هوش مصنوعی FSR شرکت AMD نیز می‌تواند در بهبود عملکرد و نرخ فریم بازی نقش مهمی داشته باشد. Cyberpunk 2077 همچنین در رتبه‌ی پانزدهمین بازی با بیش‌ترین مدت زمان اجرا روی استیم دک توسط تمامی دارندگان آن به‌صورت جهانی در ماه فوریه قرار گرفته است.

سی‌دی پراجکت رد همچنین در ادامه تایید کرد Cyberpunk 2077 آخرین بازی از آثار گذشته‌ی این استودیو خواهد بود که اجرای آن روی دستگاه استیم دک تضمین می‌شود. بنابراین هواداران در حال حاضر نباید انتظار دریافت نشان Verified رسمی فروشگاه استیم برای بازی‌های The Witcher 3: Wild Hunt و Thronebreaker: The Witcher Tales را داشته باشند. هرچند مثل بسیاری از دیگر بازی‌های استیم که این نشان را دریافت نکرده‌اند، اجرای بدون مشکل این بازی‌ها با انجام تغییرات گرافیکی و سیستمی مختصری که دیگر هواداران در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، امکان‌پذیر است و نگرانی خاصی در این‌باره وجود ندارد.

همچنین طرفداران می‌توانند منتظر بسته الحاقی Phantom Liberty بازی Cyberpunk 2077 در سال ۲۰۲۳ باشند که برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و پی سی منتشر می‌شود. علاوه‌بر شخصیت‌ها، یک گروه و منطقه‌ی کاملا متفاوت در شهر نایت سیتی، یک شخصیت نظامی با نقش‌آفرینی ادریس البا از دیگر ویژگی‌های بسته الحاقی Phantom Liberty سایبرپانک 2077 به‌حساب می‌آیند.

کیانو ریوز نیز همچنان در نقش جانی سیلورهند بازیکنان را در ماجراجویی‌های جدیدی که در «ایالات متحده آمریکای جدید» اتفاق می‌افتد، همراهی خواهد کرد. سی‌دی پراجکت رد می‌گوید به‌دلیل پیچیدگی و وسعت این بسته‌الحاقی جدید، توسعه و عرضه آن برای خانواده‌ی کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان امکان‌پذیر نخواهد بود. همچنین Phantom Liberty آخرین پروژه‌ای خواهد بود که پیش از آغاز به‌کارگیری ابزار Unreal Engine 5 برای ساخت قسمت بعدی سری سایبرپانک و ویچر، با موتور اختصاصی Red Engine این شرکت ساخته خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده