نویسنده: هومن فلاحی
// پنجشنبه, ۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۵

درگذشت سازنده‌ صدای نمادین لوگو پلی ‌استیشن

تورو اوکادا، سازنده‌ی صدا و موسیقی مشهور لوگو کلاسیک پلی استیشن درگذشت.

روز گذشته گروه موسیقی ژاپنی Moonriders از درگذشت تورو اوکادا، یکی از موسیقی‌دان‌های مشهور صنعت بازی که خلق صدا و ریتم‌های مشهور و نمادین پلی استیشن را برعهده داشته است، خبر داد.

ظاهرا آقای اوکادا هفته‌ی گذشته و در بامداد روز ۱۴ فوریه و به‌دلیل سکته‌ی قلبی در سن ۷۳ سالگی فوت کرده است. خانواده‌ی این هنرمند و ترانه‌سرای شناخته‌شده‌ی صنعت بازی‌‌های ویدیویی نیز روز گذشته صحت این خبر را تایید کردند.

علاوه‌بر ساخت موسیقی برای کلیپ‌های تبلیغاتی اولین بازی سری Crash Bandicoot در دهه‌ی ۹۰ میلادی و بسیاری از تبلیغ‌های تلویزیونی پلی استیشن در طول ۲۵ سال اخیر، اوکادا سابقه‌ی کار روی آثار سینمایی و انیمه‌‌ای زیادی در ژاپن را نیز برعهده داشته است. تأسیس گروه موزیک راک Moonriders به همراه کئیچی سوزوکی که به‌عنوان سازنده‌ی موسیقی متن مشهور مجموعه‌ی Mother شرکت نینتندو شناخته می‌شود، از دیگر فعالیت‌های حاضر در کارنامه‌ی حرفه‌ای اوکادا طی سال‌های اخیر به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید کلیپ کوتاهی از تعدادی از لوگوهای برند پلی استیشن در طول تاریخ را که اوکادا ساخت موسیقی آن‌ها را برعهده داشته است، در ادامه تماشا کنید.

دانلود از آپارات

در سال‌های اخیر نیز همچنان شاهد استفاده از این افکت‌های صوتی ساخته شده توسط اوکادا در بسیاری از تریلرها و محتوای ویدیویی منتشر شده از سوی برند پلی استیشن هستیم. برای مثال می‌توانید به تریلر به‌روز‌رسانی واقعیت مجازی جدید بازی No Man's Sky با نام Fractal که روز گذشته روی صفحه‌ی یوتیوب پلی استیشن منتشر شد نگاهی بیندازید که اثرگذاری هنر و ساخته‌های این موسیقی‌دان ژاپنی پس از گذشت دهه‌ها روی صنعت بازی و میان هواداران و گیمرها را نشان می‌دهد.


منبع Pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده