نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۴

توافق ۱۰ ساله مایکروسافت و انویدیا برای عرضه بازی‌های ایکس باکس در GeForce Now

براساس اعلام مایکروسافت، بازی‌های فرست پارتی ایکس باکس در پلتفرم پی سی برای ۱۰ سال در سرویس استریمینگ GeForce Now انویدیا عرضه خواهد شد.

مایکروسافت تصمیم دارد تا بازی‌های پی سی ایکس باکس را ازطریق سرویس گیمینگ مبتنی بر کلاود GeForce Now عرضه کند. برد اسمیت، رئیس مایکروسافت در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته خود در بروکسل این خبر را اعلام کرده است. این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که مایکروسافت در تلاش است تا قانون گذاران اتحادیه اروپا را برای تأیید معامله خرید اکتیویژن بلیزارد متقاعد کند.

براساس گزارش The Verge، اسمیت ازطریق این مصاحبه اعلام کرد که در صورت تأیید قرارداد تصاحب اکتیویژن بلیزارد، بازی‌های این شرکت از جمله سری کالاف دیوتی نیز برای GeForce Now عرضه خواهد شد. البته شما همچنان باید بازی‌ها را به‌صورت جداگانه خریداری کنید تا امکان تجربه آن ازطریق GeForce Now را داشته باشید. این توافق درواقع یک قرارداد ۱۰ ساله برای حق استریمینگ است. مایکروسافت از این طریق متعهد می‌شود تا فارغ از اینکه شما بازی را ازطریق مایکروسافت استور یا استیم و اپیک گیمز استور خریداری کرده باشید، امکان تجربه آن را ازطریق این سرویس استریمینگ فراهم کند.

سرویس Nvidia GeForce Now روی گوشی

دراین‌میان اشاره‌ای به Xbox Cloud Gaming یا سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس، رقیب خود مایکروسافت برای این سرویس که شامل بازی‌های پی سی ایکس باکس نیز می‌شود نشده است. هرچند فیل ایسلر، معاون انویدیا در مصاحبه با The Verge تایید کرده که مایکروسافت متعهد شده تا بازی‌های فرست پارتی خود را به محض انتشار یا نزدیک زمان عرضه در GeForce Now عرضه کند. همچنین اگر قرارداد اکتیویژن به خوبی پیش برود بازی‌های Battle.net نیز در این قرارداد وارد خواهد شد.

انویدیا در عوض حالا به‌صورت علنی از قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد حمایت می‌کند. مایکروسافت امیدوار است تا با این کار رگولاتورهای اروپایی را متقاعد کند که این غول تکنولوژی به‌دنبال انحصاری کردن بازی‌های اکتیویژن بلیزارد در سرویس‌های استریمینگ خود نیست.

خبر عرضه بازی‌های مایکروسافت برای جیفورس ناو تنها چند ساعت بعد از اعلام خبر ثبت قرارداد ۱۰ ساله این شرکت با نینتندو برای عرضه بازی‌های Call of Duty در این پلتفرم منتشر می‌شود. مایکروسافت به سونی همچنین پیشنهادی را ارائه کرده اما هنوز با آن موافقت نشده است.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع theverge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده