نویسنده: هومن فلاحی
// جمعه, ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۰

خرید استودیو کوانتیک‌ دریم توسط NetEase با قیمت ۱۰۰ میلیون یورو

گزارش‌های منتشر شده جدید، مبلغ قرارداد خرید استودیوی کوانتیک دریم توسط شرکت NetEase را فاش می‌کند.

نزدیک به ۶ ماه پس از اعلام رسمی خرید استودیوی بازی‌سازی فرانسوی Quantic Dream توسط شرکت چینی NetEase، حالا تام هندرسون، خبرنگار شناخته‌ شده‌ی صنعت گیمینگ اطلاعات بیشتری از این قرار داد منتشر کرده است.

در این اطلاعات که از طرف منابع هندرسون افشا و روی وب‌سایت اینسایدر گیمینگ منتشر شده‌اند، کارمندان این استودیو مدعی شده‌اند طبق محاسبات آن‌ها براساس قوانین کشور فرانسه، مبلغ این قرارداد حدودا نزدیک به ۱۰۰ میلیون یورو ارزیابی شده است. هندرسون پیش از این سه ماه پیش از اعلام عمومی این قرارداد نیز برای نخستین بار اولین جزئیات از آن را به‌اشتراک گذاشته بود.

به‌دلیل به کارگیری و استفاده از قانون اقتصادی PACTE که در پارلمان دولت فرانسه به تصویب رسیده است، کارکنان تمامی شرکت‌های خصوصی در صورتی که از پیش‌زمینه‌های قانونی لازم برخوردار باشند و در قرارداد آن‌ها نیز این موضوع قید شده باشد، به‌صورت رسمی مالک بخشی از سهام عمومی شرکت‌هایی که در آن‌ها کار می‌کنند خواهند بود. این قانون در سال ۲۰۱۹ و برای حمایت از کارمندان و هنرمندان تمامی شرکت‌ها و کمپانی‌های این کشور دربرابر ارزش خلق‌شده توسط آن‌ها در مسیر پیشرفت طولانی مدت کسب‌و‌کارها برای اولین‌بار به قانون عمومی این کشور وارد شد.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی هندرسون، چندین نفر از کارکنان این شرکت به‌تازگی و با کامل شدن قرارداد خرید نت‌ایز، مبالغی معادل سهام‌های خود (از حدود ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار یورو) دریافت کرده‌اند. حالا با انجام محاسبات و مقایسه‌ی درصد سهام و مبلغ دریافتی دیگر کارمندان و نتیجه‌گیری کلی از این اطلاعات، می‌توان به این نتیجه رسید که مبلغ قرارداد خرید کوانتیک دریم توسط شرکت نت‌ایز، در حدود ۱۰۰ میلیون یورو یا به‌میزان اندکی کمتر از آن بوده است.

علاوه‌براین موضوع، منابع هندرسون می‌گویند باتوجه‌به اینکه دیوید کیج، مدیرعامل و بنیان‌گذار این استودیو به همراه تعدای از اعضای خانواده‌ی خود در حدود ۵۱ درصد از سهام این مجموعه را در اختیار داشته است، مبلغ دریافتی نهایی او از این معامله نیز در حدود ۵۰ میلیون یورو تخمین زده شده است.

مبارزه دو نفر با لایت‌سایبر روی پل در بازی Star Wars Eclipse

با وجود خریداری شدن کوانتیک دریم توسط یک ناشر بزرگ و قدرتمند از نظر مالی، منابع همچنان از بحران‌های مدیریتی و کمبود نیروی کار کافی در این استودیو در سال‌های اخیر خبر می‌دهند. هندرسون می‌گوید شعبه‌ی اصلی و مرکزی این شرکت که در پاریس مستقر است، همچنان برای حداقل ۹۰ بازی‌ساز و نیروی کاری دیگر موقعیت خالی دارد. بنابراین به‌نظر می‌رسد در میان بازی‌سازان باتجربه‌ی محلی و حتی در منطقه‌ی شعبه‌ی دوم این استودیو در مونترآل کانادا نیز تمایل چندانی برای کار در این مجموعه که در سال‌های اخیر با بحران‌های رسانه‌ای زیادی روبه‌رو بوده است، وجود ندارد.

هنوز اطلاعات زیادی از بازی Star Wars Eclipse، جدیدترین بازی این استودیو در دسترس نیست و اکثر بازیکن‌ها این بازی را فقط با تریلر پخش‌شده در رویداد گیم اواردز ۲۰۲۱ می‌شناسند، اما منابع معتبر از وضعیت بسیار آشفته‌ی توسعه این بازی خبر داده‌اند. عده‌ای از تحلیل‌گران دنیای بازی نیز اعتقاد دارند کار ساخت این بازی تا حداقل چهار سال دیگر ادامه دارد و همچنان پرونده‌های زیادی درخصوص مشکلات مدیریتی و اخلاقی داخلی استودیوی کوانتیک دریم در جریان است.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Insider-Gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده