نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۷

فروش دیجیتالی زمان عرضه Hogwarts Legacy در اروپا: ۵۶ درصد بیشتر از الدن رینگ

فروش دیجیتالی زمان عرضه بازی Hogwarts Legacy در اروپا حدود ۵۶ درصد بیشتر از Elden Ring بوده است.

از زمان انتشار رد دد ردمشن ۲ تا امروز، به جز فیفا و کال آو دیوتی هیچ بازی دیگری نیست که در اروپا فروشی بیشتر از هاگوارتز لگسی را طی روزهای نخست عرضه داشته بوده باشد

باتوجه‌به محبوبیت گسترده‌ی جهانی آی‌پی هری پاتر، تردید چندانی در مورد موفقیت بازی Hogwarts Legacy در زمینه‌ی فروش وجود نداشت. با وجود ایجاد حاشیه‌های متعدد توسط افراد مخالف با جی. کی. رولینگ، نویسنده کتاب‌های هری پاتر، باز هم بازی نقش‌آفرینی و جهان باز استودیو آوالانچ سافتور فروش فوق‌العاده‌ای را به ثبت رساند. این بازی توانست طی نخستین روزهای عرضه، شروعی چشمگیر در سراسر جهان داشته باشد.

طبق گفته‌ی کریستوفر درینگ از رسانه GamesIndustry در توییتر، براساس داده‌های مربوط‌به فروش دیجیتال هفتگی بازی‌ها در اروپا، Hogwarts Legacy توانسته است از بازی‌های بزرگی که در سال‌های اخیر عرضه شده‌اند، پیشی بگیرد. طبق این آمار، فروش زمان عرضه بازی هاگوارتز لگسی در اروپا، ۵۶ درصد بیشتر از فروش لانچ بازی Elden Ring در سال گذشته بوده است. درواقع بدون احتساب نسخه‌های فیفا و کالاف دیوتی، هاگوارتز لگسی بزرگ‌ترین عرضه بازی در اروپا از زمان انتشار Red Dead Redemption 2 در سال ۲۰۱۸ را به نام خود زد.

سواری گرفتن از یک گریفین در بازی Hogwarts Legacy

این بازی اکشن و جهان-باز، عرضه‌ی چشمگیر مشابهی در بریتانیا داشته است؛ به طوری که فروش فیزیکی آن در زمان انتشار، ۸۰ درصد از بازی Elden Ring بیشتر بوده است. همچنین هاگوارتز لگسی پس از انتشار، به ۸۷۹ هزار بازیکن همزمان در استیم رسید و از این نظر رکورد دومین بازی کاملا تک‌نفره‌ی محبوب را به نام خود زد.

بازی Hogwarts Legacy هم‌اکنون روی پلتفرم‌های پی سی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در دسترس قرار دارد. نسخه‌ی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان هاگوارتز لگسی در تاریخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ (۴ آوریل ۲۰۲۳) و نسخه‌ی نینتندو سوییچ در روز ۳ مرداد ۱۴۰۲ (۲۵ ژوئیه ۲۰۲۳) عرضه خواهند شد.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی اخبار بازی هاگوارتز لگسی را با ما به اشتراک گذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده