نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۳

اجبار کارکنان اکتیویژن بلیزارد به حضور در دفاتر کاری

شرکت اکتیویژن بلیزارد به کارکنان آمریکایی خود اطلاع داده است که باید در ماه‌های آینده به دفتر کار خود بازگردند.

به‌تازگی دو کاربر در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند که از کارکنان اکتیویژن بلیزارد هستند و این شرکت در روز دوشنبه به کارکنان خود در مورد یک برنامه بازگشت به دفاتر کاری اطلاع داده است که در آن کارکنان مجبور خواهند شد از یک تاریخ خاص به محل کار بازگردند.

یکی از این کاربران در توییتر توضیح داد: «امروز، اکتیویژن و بلیزارد برنامه بازگشت به دفتر کار را به کارمندان اعلام کردند. بسته به هر استودیو، این فرایند از ماه آوریل یا ژوئن شروع می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد، شرکت شاهد کاهش شدید نیرو خواهد بود. اکثر کارمندان ABK هیچ علاقه‌ای جهت بازگشت به دفتر کار به‌صورت تمام وقت یا پاره وقت ندارند. این بدان معنا نیست که هیچ‌کس ارزشی در یک محیط اداری را نمی‌بیند، اما ما به‌طور کلی تصمیم گرفته‌ایم که [فقط در صورتی کار می‌کنیم که] مخاطرات این شغل بیشتر از مزایای آن نباشد».

این کارمند اکتیویژن بلیزارد، تداوم خطر ابتلا به کرونا را یکی از دلایلی می‌داند که دورکاری از خانه را ضروری کرده است. همچنین این فرد استدلال دارد که افزایش هزینه‌های زندگی باعث شده است بسیاری از کارکنان برای زندگی به خارج از شهرهای محل قرارگیری استودیوها مهاجرت کنند. برخی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها مجبور شدند خودرو خود را بفروشند.

در ادامه‌ی بیانیه‌های این کارمند آمده است: «بیش از یک دهه است که دپارتمان‌های با درآمد پایین‌تر از تیم مدیریت درخواست کرده‌اند که تعدیل‌های سالانه در حقوق کارکنان را برای جلوگیری از این اتفاق لحاظ کنند، اما این درخواست رد شد و آخرین جلسه ما در ماه گذشته نشان می‌دهد که هیچ برنامه‌ای برای تغییر این وضعیت در سال جاری وجود ندارد. حتی اگر تیم مدیریت تمایل داشته باشد، دو تا چهار ماه زمان برای تغییر این وضعیت برای شرکت کافی نخواهد بود. حتی با فرض اینکه مدیریت برای این کار آماده باشد، برای کسانی که تصمیم سختی برای دورکاری گرفته‌اند، تغییر برنامه و بازگشت به دفتر کار آسان نیست.

تیم مدیریت برای اتفاقاتی که در نتیجه‌ی این تصمیم رخ خواهد داد، آماده نیست. اگر ما در جای دیگری شغل مناسب پیدا کنیم، خروج استعدادها شروع خواهد شد. سایر مشاغل در بخش فناوری حقوق بهتری دارند و دورکاری از خانه را ارائه می‌دهند. وقتی واضح است که افکار ما در مورد این موضوع بی‌اهمیت است، پس کارکنان چه انگیزه‌ای برای ماندن در اکتیویژن بلیزارد دارند؟».

شخصیت‌های مجموعه‌ی اکتیویژن بلیزارد

علاوه‌بر این، یک حساب کاربری دیگر در توییتر به نام DrHilarious_PHD که ادعا دارد در بخش کنترل کیفیت شرکت اکتیویژن مشغول فعالیت است، در مورد تاثیر این تصمیم جدید اکتیویژن بلیزارد بر جدایی کارکنان توضیح داد که تعدادی از کارگران امروز پس از دریافت خبر بازگشت اجباری به دفتر کار به مدت سه روز در هفته و دورکاری در دو روز دیگر هفته، از کار خود استعفا دادند یا آن را متوقف کردند. این کاربر در ادامه گفت که بخش منابع انسانی شرکت اکتیویژن برای کارکنان خود یک ایمیل جهت بازگشت به دفاتر کار ارسال کرده است.

در این ایمیل منابع انسانی آمده است: «همان‌طور که در جلسه امروز تصمیم گرفته شد، اکتیویژن از کارمندان می‌خواهد که از ۱۰ آوریل ۲۰۲۳ به محل کار خود بازگردند. مدل کاری ما برای بخش کنترل کیفیت اکتیویژن در ال سگوندو، آستین و مینیاپولیس مستلزم این است که کارمندان سه روز در هفته را در دفتر کار حضور داشته باشند و دو روز در هفته از راه دور کار کنند. انتظار این است که کارمندان در یک رفت‌و‌آمد منطقی به دفتری باشند که برای آن استخدام شده‌اند. در نتیجه، هیچ فرصت کار از راه دور دائمی در بخش کنترل کیفیت وجود ندارد».

در ادامه کاربر توییتر DrHilarious_PHD با ابراز ناامیدی خود گفت: «رفت‌و‌آمد برای برخی از کارکنان امکان‌پذیر نیست. چرا که آن‌ها این دورکاری را به‌عنوان یک شغل ایده‌آل برای کار از خانه انتخاب کرده‌اند. بسیاری از آن‌ها دیگر نمی‌توانند رفت‌و‌آمد کنند و برای رساندن خود به شیفت شب ساعت ۳:۳۰ بامداد، وسایل حمل‌و‌نقل عمومی نخواهند داشت».

تیم ونگارد در بازی Call of Duty: Vanguard

یکی از مدیران روابط عمومی شرکت اکتیویژن بلیزارد این گزارش‌ها را تایید کرد و درباره‌ی به‌روزرسانی‌های برنامه‌ی کاری این شرکت توضیح داد: «اکتیویژن بلیزارد طی سال گذشته، تیم‌ها را به دفتر بازگردانده است. برای ادامه‌ی این روند، در ۱۳ فوریه برنامه‌های آینده کاری خود را به‌روزرسانی کردیم تا در همکاری نزدیک با هر تیم رهبری، برنامه‌ای را براساس بهترین هدف برای کسب‌وکار و تیم‌هایمان تدوین کنیم. ما مشتاقانه منتظر افزایش همکاری حضوری و بی‌درنگ کارکنان خود و فرصت‌هایی هستیم که این تغییر ایجاد خواهد کرد».

شیوه‌های کاری و فرهنگ اشتغال در شرکت اکتیویژن بلیزارد در سال‌های اخیر از جنبه‌های متعدد مورد انتقاد قرار گرفته است. در اوایل این ماه، این شرکت موافقت کرد که ۳۵ میلیون دلار جریمه‌ برای جبران شکایات مربوط‌به تخلف در محل کار به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بپردازد. این کمیسیون در ادامه توضیح داد که ناشر فرنچایزهای Call of Duty و Warcraft تاکنون فاقد ابزارها و رویه‌های لازم برای جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل کافی شکایات کارکنان در مورد فضا و فرهنگ ناسالم کاری بوده است. این آژانس دولتی که وظیفه حفاظت از سرمایه‌گذاران و حفظ بازارهای منصفانه، منظم و کارآمد را بر عهده دارد، در ادامه گفت که اکتیویژن بلیزارد قانون حفاظت از گزارش‌دهندگان به SEC را زیر پا گذاشته است.

نظر شما درباره‌ی این اخبار چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده