نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۰

برگزاری جلسه دفاعیه مایکروسافت در برابر کمیسیون اروپا در هفته‌ی آینده

مایکروسافت هفته‌ی آینده در جلسه‌ای با حضور نمایندگان اتحادیه اروپا دلایل خود را برای لزوم صدور مجوز ثبت قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط این شرکت ارائه خواهد کرد.

جلسه سران مایکروسافت با کمیسیون اتحادیه اروپا (EU) با محوریت دفاع از دلایل لزوم نهایی شدن قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری خرید اکتیویژن بلیزارد توسط این شرکت، در تاریخ ۲۱ فوریه (۲ اسفند) برگزار خواهد شد. برگزاری این جلسه به‌صورت عمومی نخواهد بود و مایکروسافت از این طریق به پاسخگویی دربرابر ابراز نگرانی اتحادیه اروپا نسبت به زیر پا گذاشتن اصول رقابت در بازار خواهد پرداخت. سخنگوی مایکروسافت این تاریخ را در ارتباط با خبرگزاری رویترز تأیید کرده است.

نمایندگان کمیسیون اتحادیه اروپا درباره اینکه کدام یک از طرف‌های مستقل دیگر که با این پرونده در ارتباط هستند می‌توانند در این جلسه شرکت داشته باشند تصمیم‌گیری می‌کند. وبسایت FOSS Patents مدعی شده که احتمالاً در این نشست، یک تقابل شبیه به اعتراضات و دفاعیات جلسات دادگاه بین سونی و مایکروسافت رخ خواهد داد.

دستکش های بوکس رقابت در قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد

مایکروسافت هفته گذشته و در پاسخ به بیانیه کمیسیون اتحادیه اروپا به Politico گفته بود که اطمینان دارد پاسخ متقاعد کننده‌ای برای این نهاد قانونی خواهد داشت و اینکه متعهد است تا راهی برای پیشبرد این معامله پیدا کند.

توافقی که لقب بزرگ‌ترین معامله‌ای تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی را یدک می‌کشد، از همان ابتدای کار با مخالف‌های شدیدی از سوی رقبا و به‌خصوص شرکت سونی مواجه شده و نهادهای قانون گذار مختلفی در آمریکا و انگلستان به‌طور مستمر به بررسی ابعاد مختلف آن و تأثیری که می‌تواند بر بازار رقابت داشته باشد، پرداختند.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده