نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۴

احتمال ادامه ریاست بابی کوتیک در صورت عدم خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

گزارش‌ها نشان می‌دهند که در صورت عدم تایید خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، بابی کوتیک در سمت خود باقی خواهد ماند.

بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، سال‌ها یک چهره‌ی بحث‌برانگیز در صنعت بازی بوده است. به‌ویژه طی چندین و چند ماه اخیر، موقعیت او در این شرکت اغلب توسط افکار عمومی مورد سؤال قرار گرفته است. در میان گزارش‌هایی که قبلا در مورد نقش این فرد در ایجاد فضای کاری ناسالم در اکتیویژن بلیزارد منتشر شد، به این نکته اشاره شده بود که در صورت عدم بهبود وضعیت پیش‌آمده، کوتیک از سمت خود استعفا خواهد داد. اما او تاکنون در سمت خود باقی مانده است.

بااین‌حال به نظر می‌رسد که حداقل اگر خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت نهایی نشود، کوتیک همچنان در سمت مدیر عاملی این شرکت باقی می‌ماند. این ادعا به‌تازگی در گزارش اختصاصی مجله‌ی فاکس بیزینس مطرح شد. این رسانه با استناد به منابع نزدیک به اکتیویژن بلیزارد ادعا می‌کند که اگرچه اطمینان در میان مدیران این شرکت وجود دارد که خرید مورد تایید قرار می‌گیرد، اما در صورت عدم موفقیت مایکروسافت در کامل کردن این معامله، بابی کوتیک همچنان به‌عنوان یک غول صنعت بازی به رهبری اکتیویژن بلیزارد ادامه خواهد داد. بااین‌حال گزارش‌های گذشته نشان داده‌اند که اگر این معامله کامل شود، کوتیک احتمالا از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

بابی کوتیک مدیرعامل Activision Blizzard

در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، این دو شرکت‌ در ماه‌های اخیر با موانع متعددی مواجه شده‌اند. تعدادی از نهادهای نظارتی در سراسر جهان از جمله کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده، سازمان رقابت و بازار بریتانیا و کمیسیون اروپا، مخالفت خود را با خرید ابراز کرده‌اند یا حداقل نسبت به آسیب‌های آن هشدار داده‌اند. براساس گزارش هر دو شرکت همچنان از موفقیت‌ در کامل کردن این معامله اطمینان دارند و تاکنون برخی از تحلیل‌گرها همچون مایکل پچر اعلام کرده‌اند که با وجود موانع ذکرشده، این معامله احتمالا تا اواسط ماه مه سال ۲۰۲۳ کامل می‌شود.

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده