نویسنده: هومن فلاحی
// شنبه, ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۸

حذف سرویس آنلاین اسکوئر انیکس از بازی Marvel’s Guardians of The Galaxy

پس از جدایی شرکت اسکوئر انیکس و ایداس مونترال، حالا شاهد حذف سرویس Square Enix Members از بازی Marvel’s Guardians of The Galaxy هستیم.

کمتر از یک سال پس از جدایی استودیوی بازی‌سازی ایداس مونترال و اسکوئر اینکس پس از خرید استودیوهای غربی این ناشر ژاپنی توسط گروه امبریسر، حالا ظاهرا آخرین اشاره‌ها و آثار باقی‌مانده‌ از اسکوئر اینکس نیز به‌طور کامل از بازی Marvel’s Guardians of The Galaxy حذف شده است.

ایداس مونترال روز گذشته از پایان پشتیبانی این بازی از سرویس باشگاه هواداری آنلاین Square Enix Members خبر داد. می‌دانیم که نگهبانان کهکشان استودیوی ایداس، هیچ بخش آنلاین یا چندنفره‌ای ندارد اما پیش از این بازیکنان می‌توانستند با اتصال حساب کاربری اسکوئر اینکس خود، پاداش‌ها و آیتم‌های خاصی را درون بازی آنلاک کنند. از سوی دیگر ناشر بازی Marvel’s Guardians of The Galaxy نیز از مدتی پیش روی فروشگاه استیم و دیگر استورهای دیجیتال، به مجموعه‌ی ایداس اینتراکتیو تغییر پیدا کرده است که جدایی کامل ایداس و اسکوئر اینکس را نشان می‌دهد.

همچنین طبق تایید ایداس و ظاهرا به‌دلیل مشکلاتی که با لایسنس موسیقی و آرت‌بوک‌ هنری بازی مرتبط است، فروش نسخه‌ی دیلاکس بازی از تاریخ ۲۱ فوریه (۲ اسفند) برای همیشه متوقف می‌شود و در هیچ یک از فروشگاه‌های دیجیتالی امکان خرید آن برای کاربران تازه وجود نخواهد داشت. کاربران همچنین دیگر با خرید نسخه‌ی فیزیکی، امکان دریافت ۲۵ امتیاز وب‌سایت Square Enix Members را نخواهند داشت.

البته واضح است که خریدارانی که در حال حاضر صاحب این نسخه از بازی هستند یا نسخه فیزیکی دیلاکس بازی را خریداری می‌کنند، امکان استفاده و فعال‌سازی این محتوای منحصربه‌فرد همچنان وجود خواهد شد. این آیتم‌ها علاوه‌بر آلبوم موسیقی متن دیجیتال و آرت‌بوک هنری بازی، شامل اسکین‌های City-Lord و Sun-Lord برای شخصیت استار لرد نیز می‌شود. به‌علاوه پیش از این اتصال حساب کاربری اسکوئر اینکس شخصی کاربران در منوی اصلی بازی، اسکین اختصاصی War-Lord برای استار لرد را به‌صورت رایگان در دسترس گیمرها قرار می‌داد، اما حالا با حذف این سرویس از بازی، تنها راه دستیابی به آن ازطریق یک کوئست فرعی در چپتر سیزدهم بازی خواهد بود.

مبارزه نگهبانان کهکشان با دشمن فضایی در بازی Guardians of the Galaxy

با وجود خریداری شدن کامل استودیوهای ایداس مونترال، ایداس شانگهای و کریستال داینامیکس توسط مجموعه‌ی امبریسر، هنوز اطلاعات زیادی درباره وضعیت قرارداد میان این استودیوها و مارول گیمز درخصوص احتمال همکاری آن‌ها در آینده منتشر نشده است. هواداران مجموعه‌ی نگهبانان کهکشان از سال گذشته در انتظار تایید ساخت قسمت‌های بعدی این بازی که جایزه‌ی بهترین روایت در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۱ را نیز دریافت کرده‌ است هستند؛ اما ظاهرا با اعلام خبر رسمی پایان پشتیبانی استودیوی کریستال داینامیکس از بازی Marvel's Avengers و توقف فروش نسخه‌ی دیلاکس Marvel’s Guardians of The Galaxy، در حال حاضر ادامه‌ی این همکاری در سال‌های آینده بسیار بعید به‌نظر می‌رسد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. 


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده