نویسنده: هومن فلاحی
// جمعه, ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۴

یکسان بودن بازیگران فیلم‌ ها، سریال‌ ها و بازی های دنیای سینمایی جدید دی‌ سی

براساس گفته‌های جیمز گان، یونیورس سینمایی جدید DC از بازیگران یکسانی در بازی‌ها و فیلم‌ها استفاده می‌کند.

اوایل هفته شاهد اعلام اولین جزئیات دنیای سینمایی تازه‌ی دی‌سی توسط جیمز گان، مدیر جدید DC Studios بودیم. حالا گان در ادامه‌ی این معرفی‌ها تایید کرده است بازیگران این دنیای سینمایی میان همه‌ی فیلم‌ها، سریال‌ها و بازی‌های ویدیویی یکسان و مشترک خواهند بود.

گان پیش از این درخصوص شخصیت‌های این دنیای سینمایی اعلام کرده بود هیچ بازیگری در مقاطع مختلف این داستان یکپارچه، نقش شخصیت دیگری را برعهده نخواهد داشت و حالا مدیر جدید دی‌سی اعلام کرده است این قانون جدید درباره بازی‌های ویدیویی آینده اقتباسی کمیک‌ها دی‌سی نیز اعمال می‌شود. البته مثل فیلم‌های Joker: Folie a Deux و فیلم The Batman 2 که قرار است در تاریخ ۳ اکتبر ۲۰۲۵ (۱۱ مهر ۱۴۰۴) روی پرده‌های نقره‌ای برود، همچنان امکان قرار دادن داستان بازی‌هایی که با این جهان و شخصیت‌های تازه همخوانی ندارند در لیبل DC Elseworlds وجود دارد.

بازی Suicide Squad Kill The Justice League، جدیدترین اثر استودیوی راک‌‌استدی که قرار است ۲۶ می ۲۰۲۳ (۵ خرداد ۱۴۰۲) منتشر شود، یکی از همین آثار است که اتفاقات آن مستقیما وقایع رخ‌داده پس از سه‌گانه‌ی بتمن: آرکام این استودیو را روایت می‌کند و تمامی اعضای لیگ عدالت و جوخه انتحار در این بازی، توسط صداپیشگانی از صنعت بازی نقش‌آفرینی شده است و با دیگر بازآفرینی‌های خود در دنیای سینمایی جدید گان، به‌طور قطعی تفاوت‌های زیادی خواهند داشت. 

نمایی از فیلم The Batman

این بازی همچنین آخرین نقش‌آفرینی کوین کانروی در نقش بتمن در تمامی آثار تلویزیون، انیمیشن و کارتونی دی‌سی به‌حساب می‌آید. سال گذشته بیل رزمن، مدیر و رئیس برند مارول گیمز گفته بود تکرار رویکرد اتخاذ شده توسط مارول در آثار سینمایی برای پروژه‌های گیمینگ و قرار دادن شخصیت‌ها و اتفاقات آن در یک داستان یکپارچه و متصل، به‌دلیل تفاوت‌های بنیادینی که بین این صنعت و بازی‌های ویدیویی وجود دارد، لزوما موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

واضح است که تمامی پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی مارول توسط مارول استودیو تولید می‌شوند و بنابراین نظارت و یکپارچگی این پروژه‌ها نسبت به بازی‌های این شرکت که توسط استودیوی‌های متفاوت که در کشورهای مختلف هستند ساخته می‌شود، بسیار ساده‌تر خواهد بود. حالا باید ببینیم رویکرد جیمز گان درباره پیچیدگی‌های مربوط‌به قرار دادن تمامی داستان‌ها و اتفاقات بازی‌های ویدیویی استودیوهای مختلف در یک دنیای یکپارچه با آثار لایواکشن که عموما توسط گروه مشخصی از افراد گروه فیلم‌سازی وارنر تولید می‌شوند، چگونه خواهد بود.

بازی‌های ویدیویی اصولا تفاوت‌های ریشه‌ای زیادی با آثار لایواکشن از نظر بودجه، بازه تولید و روش‌های مورداستفاده پیچیده‌ی این رسانه در شخصیت‌ پردازی‌ها و اتفاقات داستان در بستر گیم‌پلی‌ و کات‌سین‌ها دارند و بنابراین می‌توان گفت بازی‌های اقتباسی آینده برند دی‌سی، با دشواری‌های زیادی برای قرار گیری دقیق در خطوط زمانی و شخصیت‌‌پردازی‌های از پیش تعیین شده در فیلم‌ها و سریال‌های تولید شده زیر نظر گان و اتاق نویسندگان جدید DC Studios روبه‌رو خواهند بود و این شاید یکی از دلایلی باشد که در حال حاضر هیچ بازی جدیدی که در فاز اول این دنیای سینمایی به‌نام «خدایان و هیولاها» جریان داشته باشد، از سوی برادران وارنر معرفی نشده است.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده