نویسنده: هومن فلاحی
// سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۱

افزایش قیمت کنسول‌های ایکس باکس در ژاپن

مایکروسافت اعلام کرد به‌زودی قیمت کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس در کشور ژاپن افزایش پیدا می‌کند.

ساعاتی پیش مایکروسافت به‌صورت رسمی اعلام کرد کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اکس، از ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) با افزایش قیمت روبه‌رو خواهند شد.

طبق این اطلاعات، این افزایش قیمت ۵ هزار ین (معادل حدود ۳۸ دلار آمریکا) خواهد بود و بنابراین قیمت فعلی ایکس باکس سری اکس از ۵۴,۹۷۸ ین به ۵۹,۹۷۸ ین و قیمت ایکس باکس سری اس از ۳۲,۲۷۸ به ۳۷,۹۷۸ ین افزایش خواهد داشت.

در بیانیه‌ی مطبوعاتی منتشرشده توسط مایکروسافت، سخنگوی شعبه‌ی ژاپن این شرکت درباره‌ی این افزایش قیمت می‌گوید: «پس از بررسی و رصد دقیق وضعیت فعلی بازار [سخت‌افزار‌های الکترونیکی] در ژاپن، ما تصمیم گرفتیم که قیمت پیشنهادی کنسول‌های ایکس باکس توسط خرده‌فروشان در کشور را افزایش دهیم. ما همواره تاثیر قیمت‌گذاری‌های بومی برای حفظ تداوم و یکپارچگی میان تمامی مناطق و بازارها را ارزیابی می‌کنیم و زیر نظر داریم. اجرای این تغییر قیمت برای ما تصمیم بسیار سختی بود و قطعا روی مشتریان ما تاثیر خواهد گذاشت، اما در آینده ما همچنان به فراهم‌ کردن بهترین تجربه روی پلتفرم‌های ایکس باکس که مشتریان از ما انتظار دارند، ادامه خواهیم داد».

لوگوی ایکس باکس و پرچم کشور ژاپن در کنار یکدیگر

این سیاست جدید اولین تغییر قیمت رسمی کنسول‌های بازی ایکس باکس در ژاپن در نسل گیمینگ جاری محسوب می‌شود، هرچند پیش از این شاهد افزایش قیمت کنسول‌های ایکس باکس در دیگر مناطق شرق آسیا مانند هند بوده‌ایم. فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس باکس پیش از این از عدم افزایش قیمت کنسول‌های این برند در فصل خرید تعطیلات پایان سال خبر داده بود. اما با به پایان رسیدن ماه ژانویه، شاهد تاثیرگذاری بحران‌های اقتصادی و بالا رفتن هزینه‌های تولید سخت‌افزارهای بازی و قطعات الکترونیکی پیچیده روی قیمت‌گذاری کنسول‌ها هستیم.

البته پیش از این و در جریان انتشار آمار فروش سخت‌افزارهای بازی در ژاپن طی هفته‌های گذشته، دو کنسول نسل نهمی ایکس باکس با کمتر از هزار واحد فروش در جایگاه پایین‌تری نسبت به رقبای ژاپنی قدرتمند خود در این منطق قرار داشتند که حالا باید ببینیم این افزیش قیمت چه تاثیری روی ضریب نفوذ و آمار فروش این برند در بازار ژاپن خواهد داشت. از سوی دیگر هفته‌ی گذشته شاهد عرضه‌ی غافل‌گیرکننده‌ اولین بازی ژاپنی انحصاری ساخته شده توسط استودیوهای داخلی ایکس باکس با نام Hi-Fi Rush به‌صورت جهانی بودیم که با استقبال گرم منتقدها و همچنین فروش خوب در فروشگاه استیم روبه‌رو بوده است.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین زومجی در بررسی Hi-Fi Rush نمره‌ی کامل ۱۰ را داده است که می‌توانید به مطالعه آن بپردازید.


منبع Gematsu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده