// پنجشنبه, ۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۲

از دسترس خارج شدن بازی‌ های شرکت بلیزارد در چین

پس از اختلاف و جدایی بین بلیزارد و نت‌ایز، شریک این شرکت در چین، بازی‌های بلیزارد دراین کشور از دسترس خارج شده‌اند.

به‌دلیل جدایی دو شرکت بلیزارد و نت‌ایز، تمامی آثار بلیزارد در کشور چین غیرفعال شده‌اند. ظاهرا این اتفاق پس از آن رخ داده است که بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن سایمون چو، مدیراجرایی نت‌ایز را به‌صورت عمومی یک «احمق» خوانده بود و پس از آن روابط این دو شرکت در نوامبر گذشته دچار مشکلاتی شده است.

پس از اینکه بلیزارد نتوانست در زمان مناسب یک شریک چینی جدید پیدا کند، اکتیویژن بلیزارد از NetEase درخواست کرد قرارداد کنونی آن‌ها تمدید شود که طرف چینی با خشم آن را رد کرد. اواخر هفته گذشته، کارمندان نت‌ایز درحال تخریب یک مجمسه از بازی World of Warcraft خارج از مقر شرکت در هانگژو چین دیده شدند. مشخص نیست واقعا چه اتفاقی بین این دو شرکت رخ داده است.

آثار شرکت بلیزارد اینترتینمت در کشور چین بسیار محبوب هستند و به‌گزارش CNN، میلیون‌ها طرفدار از این قضیه ناامید و ناراحت شده‌اند. در شبکه وِیبو که معادل چینی توییتر است، بازیکنان زیادی اندوه و یاس خود از قطع دسترسی به بازی‌های محبوب خود را اعلام کرده‌اند. مشخص نیست بازی‌های این شرکت تا چه مدت در چین آفلاین باقی خواهند ماند.

اکتیویژن بلیزارد به جست‌وجو برای یک همکار جدید ادامه می‌دهد اما هنوز نتوانسته پیشنهادی مناسب پیدا کند و احتمالا به‌همین‌خاطر است که آن‌ها باوجود رابطه بد با نت‌ایز می‌خواستند به همکاری با این طرف ادامه دهند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده