// سه شنبه, ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۰

رونمایی وزارت ارتباطات از جزییات برنامه کاهش پینگ بازی‌ها

وزیر ارتباطات به‌تازگی از برنامه کاهش پینگ مخصوص برای گیمرهای پی سی، اندروید و کنسولی رونمایی کرده است.

درگذشته عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری، اعلام کرده بود که برنامه ویژه‌ای را برای گیمرها تدارک دیده است و به‌زودی شاهد ورود CDN مخصوص بازی‌ها در کشور هستیم تا کاربران بتوانند از نظر پینگ و دانلود، تجربه بهتری را کسب کنند. این در حالی است که به‌تازگی او از راه‌اندازی برنامه مخصوص کاهش پینگ برای بازیکنان ایرانی رونمایی کرده است.

عیسی زارع‌پور دراین‌باره می‌گوید: «یکی از مشکلاتی که گیمرهای کشورمان همواره با آن رو‌به‌رو بودند مشکل سرعت پایین دانلود بازی‌ها و آپدیت آن‌ها به همراه پینگ یا زمان تأخیر بالای بازی آنلاین بوده که باعث اختلال و تجربه کاربری نامناسب گیمرها در ایران می‌شد. خوشبختانه همان‌طور که وعده داده بوده‌ام برای رفع مشکل این بخش از کاربران عزیز که تعداد آن‌ها کم هم نیست، با همکاری بخش خصوصی، بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای و شرکت ارتباطات زیرساخت، سایت و برنامه‌ای به‌نام «رادار بازی» راه‌اندازی شده است. استفاده از این سایت و اپلیکیشن آن، ضمن افزایش قابل‌توجه سرعت دانلود بازی‌ها و آپدیت آن‌ها، باعث کاهش چشمگیر پینگ بازی‌ها نیز خواهد شد که در نتیجه تجربه‌ای دلچسب در بازی آنلاین برای کاربران عزیز رقم خواهد خورد. این اتفاق ازطریق انتقال CDN‌های این بازی‌ها به داخل کشور و کوتاه کردن مسیر دسترسی کاربران داخلی کشور به سرورهای بازی و طراحی ابزارهای خاص توسط متخصص‌های جوان کشورمان صورت گرفت که همین‌جا از تلاش همه دست‌اندرکاران این امر تشکر می‌کنم. گیمرهای عزیز می‌توانند ازطریق مراجعه به آدرس radar.game این حس خوب را تجربه کنند و تجربه خود را در قالب کامنت با من نیز در میان بگذارند.»

در سایت رادار بازی، شاهد بازی‌هایی نظیر FIFA 23، Rainbow Six SIege، eFootball 2023 و همچنین بازی‌هایی نظیر Rocket League، League of Legends و Call of Duty: Warzone 2 هستیم. در ادامه اشاره کنم که کاربران با ورود به بخش آموزش‌ها می‌توانند نحوه برخورداری از مزیت ذکر شده را مشاهده کنند. همچنین با ورود به بخش رادارپلاس هم می‌توانند برنامه کاهش پینگ را برای اندروید یا پی سی دانلود کنید.

لطفا در صورت استفاده از این سرویس، تجربه خودتان از آن را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده