نویسنده: هومن فلاحی
// شنبه, ۲۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۸

پیوستن مدیر اجرایی سابق اپل به سونی برای مدیریت پلی استیشن استور

سونی از استخدام یکی از مدیران اجرایی سابق اپل برای مدیریت بخش کسب‌و‌کار دیجیتال پلی استیشن خبر داده است.

ورایتی گزارش داد که بن کینگ، مدیر اجرایی سابق واحد سرویس‌های دیجیتالی اکوسیستم اپل برای هدایت تیم تجربه‌ی پلی استیشن استور و بخش کسب‌و‌کار دیجیتال پلی استیشن به شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی پیوسته است. طبق اطلاعات منتشر شده، کینگ از حالا زیر نظر مستقیم ورونیکا راجرز، مدیر ارشد و رئیس واحد فروش جهانی و عملیات‌های مالی پلی استیشن فعالیت خواهد کرد. پیش از این کینگ به مدت سه سال در شبکه‌ی آنلاین استریم ورزشی DAZN فعالیت می‌کرد.

عمده‌ی کارنامه‌ حرفه‌ای کینگ اما به ۱۲ سال فعالیت او در اپل به‌عنوان مدیر ارشد در بخش‌های مختلف این شرکت مانند بازاریابی بین‌المللی، توسعه‌ی کسب‌و‌کار و مدیریت واحد‌های فروشگاه iTunes، اپ استور و اپل موزیک خلاصه می‌شود. سونی می‌گوید سرویس‌های دیجیتالی پلی استیشن ماهانه با بیش از صد میلیون کاربر تعامل دارد و بنابراین تقویت و بهینه‌سازی این واحد یکی از الویت‌ها یمهم مدیریت فعلی این مجموعه یک‌حساب می‌آید. کینگ در این‌باره می‌گوید:

«پلی استیشن استور در سال‌های اخیر به یکی از پربازدیدترین فروشگاه‌های رسانه‌ای دیجیتال تمام جهان تبدیل شده است. این مسئله به ما این فرصت فوق‌العاده را می‌دهد تا با دیدگاهی خلاقانه و متفاوت به رابطه‌ای که با کاربرانمان داریم نگاه کنیم، و علاوه‌بر خلق فرصت‌های مالی فوق‌العاده برای همکاران و شرکای تجاری خود در استودیوهای توسعه‌دهنده‌ی بازی، امکان دستیابی به بالاترین حد سرگرمی و رضایت در اکوسیستم پلی استیشن را برای کاربران و بازیگران این چرخه فراهم کنیم».

پیش از و در ماه اکتبر نیز سونی از پیوستن آندرس هاوارد، از اعضای اصلی تیم ساخت فورتنایت و طراح ارشد سیستم لایو سرویس این بازی، به‌عنوان طراح اصلی سیستم درآمدزایی به استودیوی ناتی داگ خبر داده بود. هاوارد به مدت هفت سال به‌عنوان طراح ارشد سیستم در شرکت اپیک گیمز فعالیت داشته است و همکاری در طراحی سیستم‌ درآمدزایی، بتل‌پس، مکانیسم‌های پیشرفت و سایر موارد بازی Fortnite از جمله دستاوردهای او هستند.

جذب این افراد باتجربه و ماهر در زمینه بازی‌های دیجیتالی و تجربه‌ی پلتفرم آنلاین پلی استیشن، بیشتر از هر زمان اهمیت و توجه سونی به تجربه‌ی دیجیتالی و بلندمدت کاربران و دارندگان کنسول‌ها و پلتفرم‌های پلی استیشن از این اکوسیستم در سال‌های آینده را نشان می‌دهد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده