// شنبه, ۲۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

اشاره هیدئو کوجیما به دنباله Policenauts که هرگز ساخته نشد

پس از گذشت بیش از سه دهه، هیدئو کوجیما به دنباله یکی از آثار علمی-تخیلی خود در دهه نود میلادی با نام Policenauts اشاره کرده است.

بااینکه هیدئو کوجیما، کارگردان نام‌آشنای ژاپنی امروزه با آثاری نظیر مجموعه متال گیر و بازی Death Stranding به همراه چهره‌ی هرگز پیرنشونده‌ی خود شناخته می‌شود، اما کارنامه کاری ایشان تنها به سالید اسنیک و سم پورتر بریجز محدود نیست. شروع دوران کاری او در سال ۱۹۸۶ رقم خورد که به شرکت کونامی محلق شد و سال بعد بازی Metal Gear را برای MSX2 طراحی کرد.

بعد او به سراغ بازی Snatcher رفت که در واقع یک ویژوال ناول علمی-تخیلی با الهام از مجموعه‌های بلید رانر و ترمیناتور است. این بازی تنها برای یک سیستم و آن هم مگا سی‌دی به‌صورت انگلیسی عرضه شد. سپس نوبت به نسخه دوم متال گیر با نام Metal Gear 2: Solid Snake رسید.

درنهایت او سراغ دومین ویژوال ناول خود با نام Policenauts رفت که در سال ۱۹۹۴ برای رایانه ژاپنی PC-9821 عرضه شد. این بازی ژانر علمی-تخیلی را با المان‌های کارآگاهی تلفیق کرد و بعدا روی پلی استیشن و سگا سترن هم در دسترس قرار گرفت. بااینکه بازی هیچوقت در غرب عرضه نشد، اما خوشبختانه ترجمه‌های خوبی توسط طرفداران برای هر دو نسخه وجود دارد.

هیدئو کوجیما بازیساز ژاپنی

به تازگی او در توییتر یادی از این اثر کرد و گفته برنامه‌ریزی، تنظیم، داستان، فیلمنامه تصویری (استوری‌برد) و دستورات بازی را در سال ۱۹۹۰ میلادی، ۳۲ سال پیش تکمیل کرده بود. اما توسعه بازی پس از انتقال او به دپارتمانی دیگر با تاخیر مواجه شد. او افزود که برای ساخت یک دنباله هم برنامه داشته است؛ جایی که آنتونی ردوود، آنتاگونیست بازی برای انتقام به زمین بازمی‌گردد. هرچند متاسفانه این بازی هرگز ساخته نشد.

اکنون بعید به‌نظر می‌رسد کوجیما فرصتی برای ملاقات دوباره با آثار دوران کونامی خود داشته باشد. او در سال ۲۰۱۵ با دلخوری از ناشر ژاپنی جدا شد و حتی در آن زمان کونامی نام کوجیما را از تبلیغات بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain حذف کرد. قضیه به اینجا ختم نشد و او از شرکت در مراسم گیم اواردز ۲۰۱۵ برای دریافت جایزه هم منع شد.

کونامی در همین سال استودیو استودیو کوجیما پروداکشنز را بست و در پایان سال کوجیما با همکاری بخش سرگرمی تعاملی شرکت سونی، Kojima Productions را این‌بار به‌صورت یک استودیو مستقل افتتاح کرد. اولین بازی استودیو بازی Death Stranding بود که دنباله آن هم برای پلی استیشن 5 در حال ساخت است و این استودیو یک بازی هم برای شرکت مایکروسافت خواهد ساخت.


منبع TimeExtension
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده